lördag 10 augusti 2013

Hundbus!

Vi tog en lugn start på lördagen här hemma men sen på eftermiddagen blev det en spontanträff med Lystras matte, ja Lystra och Rocky också förstås, vid hundrastgården. Vi var inte ensamma där kan man säga det var många hundar där! Jag delade på mitt gäng och tog Jester och Ozzy först. Jester var det inte så mycket bus i han minglade mest runt och Ozzy blev rätt uppvaktad av två husky/bc blandningar så han fick vara i famnen tills de lämnat rastgården. Ozzy han hittade då Lystra och de två busade lite men Lystra ville springa stora svängar men liten Ozzy ville inte springa så långt bort från matte än... Riktigt duktiga var de båda Jester och Ozzy i samspel med alla hundarna.

Sen blev det Gillys och Yougis tur och Gilly hon for fram som en virvelvind i hagen och hade superskoj! Yougi stod mest hos matte sin, ibland sprang han efter och skällde lite på de andra hundarna. Superduktiga båda två, Gilly blev jag riktigt stolt över som lekte så bra med både stora och små, det visste jag redan men med så många på en gång har jag aldrig släppt henne. Härligt att se dem!

Nöjd med min delning av Fyrklövern också. Gilly och Jester ihop kan bli full fart och lätt att Jester blir haren och andra hundar hänger gärna på då. Jester och Ozzy var en bra kombo då Jester är så försiktig och en sån trygg hund. Vill inte släppa Ozzy med Gilly innan hon sprungit av sig det värsta sen går det bra. Yougi och Gilly var en bra kombination de också, vill ju undvika att mina hundar blir en pack och jagar andra hundar så det var en anledning till att jag delade dem också. Skönt när allt fungerar, jag vet ju att mina hundar fungerar super med andra men man vet aldrig med andras... är egentligen inte så förtjust i att släppa ihop så här många olika hundar men idag hade verkligen hundarna kul!
 
Ozzy och Lystra, så söta tillsammans!



 
Jester och Rocky!


Jester hittade en gammal kompis en Irländsk setter som han brukade leka med när han precis hade kommit till Sverige.

 
När det blev Gillys och Yougis tur hade det kommit en hel del lite större hundar och de här två var hur kul som helst tyckte Gilly.
 

 
Sen for vi iväg hem till våra bästa vänner Cliff och Ida med matte och husse, helt spontant och där blev det en mysig kväll med bästa gänget! Tror allt såna här spontana dagar är de bästa, så mysigt vi haft!
 
Lite mera bus på deras härliga tomt blev det och liten Ozzy var med i gänget och det gick hur bra som helst, han är en tuff grabb! Roligt att se hur bra Ozzy fungerade tillsammans med Ida och Cliff! Ida hade han träffat förut en kort stund men Cliff var första gången.
 
 
Gilly och Cliff de har ett speciellt förhållande...

 
Trött Ida!

 
Cliff, Gilly och Ida i deras vackra växthus.

 
Nu har jag ett trött gäng här hemma och tröttare kommer de nog bli för imorgon ska vi träffa Cliff och Ida med matte igen för en riktigt långpromenad i skogen!
 

Inga kommentarer: