söndag 18 augusti 2013

En helg på landet - lördag!

I fredagskväll åkte vi hela familjen ut på landet för en "helhelg"! Så fort man kommer dit ut så lägger sig lugnet i mig och man bara är, så skönt! Mina Tre stora de stortrivs där ute och är helt nöjda med livet och känner sig lika hemma där som hemma hos oss. Men stundtals var det riktigt jobbigt för Yougi, han är så rädd för allt som smäller, åska, fyrverkerier eller som nu i helgen det sköts i skogen... usch så jobbigt det är att se honom för han hyperventilerar och stressar upp sig och som jag skrivit förut det blir bara värre och värre för varje gång.

För Ozzy var det första gången och han var nyfiken och framåt och undersökte allt, hela tiden glad med en svans som gick i ett! Det är så härligt att se att Ozzy nu blivit en mer framåt och riktigt tuff kille, vilken förändring på kort tid! Förutom att bara njuta av lugnet tog vi härliga skogspromenader och festade på kräftor på lördagkvällens kräftskiva!
 
Så stolt och glad över mina Fyra!


 
Så fina tillsammans mitt gäng! Lite regnig dag så Ozzy fick ha sitt regntäcke på sig vilket han såg att trivas med.
 
 
En till som var på promenad...
 

Underbara skogen, våra härliga skogsvägar!


 
Lite Dogparkour!




 
Spännande fynd hittar vi alltid när vi går den här promenaden...

 

 
Fyrklövern!




 
Belöning för att de så duktigt stannat på stenen medan jag tagit bilder - godissök!

 
Ozzy världens goaste, vilken underbar kille han är!




Hm, trodde att IGs inte var så förtjusta i lera...

 
Härlig skog med mitt härliga gäng!
 
 





 
Tillbaka vid huset blev det lite mer godissök på det som fanns kvar i fickorna...

 
och massor av bus!




 
Yougi vara bara stressad då det börja skjuta i skogen...

 
så han valde att gå in.
 
 
Kan bara inte låta bli att fota denna lilla prins, sötare får man leta efter!
 





 
Trött och lycklig Greyhound efter promenad, godissök och bus!

 
Trött gäng!


 
Kräftskiva!
 

 
Ozzy tog platsen i knäet, finklädd i sina nya tröja för att hålla värmen på kvällen!

 
 
De andra Tre var med de också förstås och hade en egen härlig plats. VI hade värme på i tältet så vi hade det varmt och mysigt hela kvällen ända fram till midnatt.

 
Lurchermys!
 
 
Mina tvåbenta hjärtan i livet!



En härlig kväll med trevligt sällskap och god mat!

1 kommentar:

Lena sa...

Ozzy är verkligen söt som socker!