tisdag 23 juli 2013

Orsa!

Nu har vi hela familjen (Husse, Lillhusse, jag och Trion) och min pappa varit iväg på semester i vackra Dalarna tillsammans! I en härlig vecka bodde vi i Orsa Grönklitt, där är det så vackert och nära till natur vilket är bra när man har en Trion hundar med sig. Ett mycket hundvänligt område är det tycker jag och bra för barn vilket är viktigt för oss, vi vuxna stortrivs vi också förstås - det är tredje året i rad vi är där nu på sommaren så något är det helt klart som lockar oss tillbaka. Vi har verkligen njutit varje stund där uppe och jag längtar redan tillbaka!

Vår mysiga stuga som vi hyrde!


 
Första kvällen och ett måste med promenad till Rädsjön som ligger 5 minuter från stugan.
 

 
Mina vackra Tre vid Rädsjön.

 
Mina tvåbenta hjärtan här i livet!

 
Trion och jag tog många härliga promenader i Orsa skogen vid Rädsjön. Jag längtar redan tillbaka...













 
Vi gjorde ett besök på OrsaYran just den dagen som det regnade...



Skönare i stugan såna dagar...
 
 
Vi gjorde en hel del aktiviteter i närheten kring Orsa som besökte Björnparken, Tomteland (kommer ett eget blogginlägg om det), spelade minigolf, hälsade på goa vänner (kommer ett eget blogginlägg om det), paddlade kanot och badade förstås massor både i pool med rutschkana vid Orsa camping och i Rädsjön. Mest har vi bara njutit av naturen som finns runt Orsa Grönklitt med bad som sagt och härliga promenader!
 
Trion fick förstås inte följa med in i Björnparken utan de låg hemma och sov gott i stugan men jag kunde inte låta bli att visa min favorit i parken, Isbjörnen!
 

 
En sen kvällspromenad gick vi förbi Björnparken som vi bodde nära, spännande ljud och dofter för Trion kan det varit vargarna som rörde på sig i parken måntro!? En kväll hörde vi faktiskt vargarna gny, skälla och yla skulle gissa att de fick mat eller att något spännande passerade utanför stängslet för det blev ett väldans liv i Grönklittskogen, mysigt var det!

 
Så vackert!



 
På väg ut till en liten ö där WildKidz spelats in, perfekt för lite kvällsbus för Trion!
 
 
Blev en del strandhäng för Trion...
 


inte så missnöjda över det inte.

 
När vi var ensamma fanns det plats för bus på stranden också!

 
Jester gör en rulltackling...

 
Godingar!

 
Ut på bryggan vågade Trion allt och där blev det fotografering förstås...
 
 




 
Som belöning för strandhäng så njöt vi oftast av en liten omväg i skogen på vägen hem till stugan - ingen dålig omväg...
 


 
Ytterligaren en helt fantastisk kvällspromenad, Trion och jag!











 
Kvällarna vid Rädsjön är helt magiska och en av kvällarna packade vi ryggsäcken full med kvällsmaten - för att grilla korv vid sjön.
 










 
Grillpinnen kan användas på flera sätt...

 
 
 






Inga kommentarer: