måndag 17 juni 2013

Familjefest!

Älskar det området vi bor i! I söndags ordnades det en familjefest för barn och vuxna, mest för barnen förstås. En kul kväll med fotbollsmatch, grillning och tipspromenad, barnen hade superskoj och vi vuxna hade roligt vi också. Vad har nu det med Triss I Lycka att göra..? Jo självklart  var Trion med under festen och de fick många komplimanger för att de är så lugna, många som annars inte vågat fram och fråga om hundarna kom fram och som vanligt fick man slå hål på myten om att Greyhounds är stressade hundar som kräver massor av aktivering och då mest i form av motion förstås. Som vanligt visar Trion upp den sanna sidan om hur lugna och lätta dessa hundar kan vara, även om nu två ut Trion inte är Greyhounds förstås men Vinthundar är det i mångt och mycket!

Fotbollsmatch, barn mot vuxna och självklart vann barnen!

 
Publiken! Nej min Trion har inte blivit en Fyrklöver...

 
Söta Whippettiken Tyra var även hon publik och bor även hon på området och hon höll sig gärna hos mina Tre. Även hon hjälpte förstås till att göra reklam för Vinthundsläktet på bästa sätt! 

 
Dags för grillning!


 
En till vacker hund, en urgo Munsterländer var med under kvällen! Det bor faktiskt en hel del hundar här på området, mysigt tycker jag, tyvärr är inte alla lika trevliga. På sista tiden har det flyttat in en del rätt otrevliga hundar. En Golden Retriever som fullständigt hatar mina Tre, blir lika rädd varje gång att matte eller husse ska tappa kopplet. Tydligen bara mina den hatar... ska tydligen var hur snäll som helst! Kan säga att jag inte är lika övertygad... Sen nästan precis granne med oss bor det en stor blandras, ser ut som en Otterhound men det är det inte och den morrar åt både folk och andra hundar, mycket vakt i den. Lite otäckt när man har både barn och hundar och våra tomter gränsar nästan till varandra. Husse där har i alla fall full koll på sin hund! Sen bor det även en Japansk vit spets här som är så rädd för mina, rädd för de flesta hundar men så söt! Även en liten Lhasa Apso aktig hund bor det här i området och han älskar mina Tre, lite för mycket, men en sån härlig liten hund. Höll på glömma en Dvärgschnauzer tik som även hon heter Tyra som också bor här, så söt och go! Har kanske glömt någon.. men det är en hel del hundar för att vara ett rätt litet radhusområde vi bor i, i grannskapen runt omkring finns det gott om hundar också av alla möjliga raser, tyvärr inga andra Vinthundar än mina Tre och Whippeten Tyra.

 
På tipspromenad!

 
Min Triss I Lycka!
 
 

Inga kommentarer: