tisdag 14 maj 2013

Tisdagslyx!

En härlig långpromenad en underbar kväll med bästa Trion det är vardagslyx det, sånt man mår sådär extra bra av! Inte för att vi inte brukar ta långpromenader på vardagarna men nu när det är ljust ute på kvällarna och fåglarna kvittrar och naturen blir grönare och grönare då är det extra lyx i livet tycker jag med härliga långa kvällspromenader!
Lite godissök och spring i hagen!



Vi kan numera inte går förbi såna här spännande träd utan att träna lite... De ser uttråkade ut jag vet men svansarna går faktiskt hela tiden och de hoppar och studsar av glädje när de vet vad som är på gång.


Grabbar vad gör ni där uppe..?


Gilly kan också! Imponerad att hon utan problem vänder på stammen, hon är grym!



Så var det där med rörligt underlag... det ger även rörliga bilder kan jag säga! Jester min stjärna hade inga problem att hoppa upp, men lite läskigt var det när det blev mycket gung. Jag fanns där och stöttade och berömde hela tiden, mycket blodpudding blev det!



Yougi han tyckte det var så roligt och han blev så glad när han lyckades så han tog ett par varv runt i lekparken i ren glädje. Bara vi i lekparken så han kunde få göra sina glädjerace. Härligt stolt över honom som annars är försiktig men det här vågar han och han växer varje gång han lyckas. Måste säga att rörliga underlag kan vara bra läskigt men utan att tveka hoppade han upp om och om igen på samma saker i lekparken. Han klarade båda "gungbrädorna" men han är så snabb så han var hela tiden nere på marken innan jag hann ta kort, på bilden här är han just på väg att hoppa ned.

Gilly hon bara fortsätter imponera med sitt mod! Trots att det var svajigt och inte så lätt att hålla balansen så gör hon det jag ber henne och hon är hela tiden med på noterna, snacka om tillåt och tro på sin egen förmåga! Hon var hela tiden djupt koncentrerad som ni ser på bilderna, men så duktig hon är! Helt klart så blir hon smidigare för varje dag när vi nu hoppar, balanserar och klättrar varje dag.


Inga kommentarer: