fredag 31 maj 2013

Ledig dag!

Ibland är det skönt att lyxa till tillvaron med en ledig dag även om nu semestern snart är här. Idag har lillhusse och jag varit lediga och haft en heldag tillsammans med Trion Långnosar, en helt underbar dag! Älskar när vi alla är i väg på äventyr, husse saknade vi förstås han skrev tenta, stackarn i det här underbara sommarvädret.

För Lillhusse, Trion och mig blev det en härlig promenad ner till hamnen och sen hem igen - 9 kilometer blev det i värme! Trodde aldrig att Lillhusse skulle orka cykla hela tiden men vi hade ingen brådska och gjorde många pauser och han orkade  faktiskt cykla både dit och hem, tänk så stor han börjar bli!


 
Lite svalka i värmen, när till och med Yougi doppar tassarna då är det varmt!

 
Det roligaste som finns tror jag... kasta sten i vattnet.

 
Fikapaus!


Världens bästa Trio väntar i skuggan medan jag och Lillhusse roar oss i lekparken. Helt nöjda med att få vila en stund i skuggan.




 
Ett måste när man är i hamnen en solig, varm dag - mjukglass!

 
Lillhusse fick leka i sin lekpark och Trion blev inte utan de heller. Vi tog ett par varv i rasthagen (som fortfarande är väldigt liten) och fick sällskap av en hundkompis. Mina var inte så road av kompisen som inte alls hängde med när det gick undan. Gilly hon sprang som en tok trots den lilla ytan så vi kommer nog ändå göra ett par besök i rastgården när vi har vägarna förbi som idag.


 
Efter spring var det välbehövligt med svalka... ja för alla utom Yougi förstås han hade redan gjort sitt doppa tassen för dagen.


Gilly gjorde sitt årets första dopp... det räckte inte att doppa tassar utan hon la sig ner i vattnet och bara njöt.


 
Lillhusse och jag vi doppade också tårna i vattnet.

 
 
En underbar ledig dag som vi lever på ett tag här hemma! Trion sover nu mycket trötta efter en heldag, men Lillhusse han leker med kompisar på gården fortfarande full av energi precis så som det ska vara när man är 4 år.
 

1 kommentar: