onsdag 17 april 2013

Frisk luft!

Idag är jag hemma med Lillhusse som varit sjuk i feber sen helgen, husse har varit hemma tidigare under veckan. Man kan nog säga att jag ändå hade tur... strålande sol (om än blåsigt) och idag vaknar Lillhusse feberfri så vi tog en liten promenad för att bygga upp krafterna igen för Lillhusse och för att få sol och frisk luft som trots allt ändå är den bästa medicinen! Kanske var det även ren överlevnad för mig för Lillhusse började klättra på väggarna här hemma, han ville ut... Varken jag eller Trion var svårövertalad, alla ville vi ut i solen och njuta av våren!

Äntligen fick Lillhusse cykla på sin cykel igen, som han längtat nu när han varit sjuk! Nu gick det både lättare och fortare att cykla för nu är cykelbanorna sopade, det är verkligen vår ute ändå.

 
Lycka!
 
 
Måste säga att det är en härlig tid nu som jag längtat efter, en vårpromenad med Trion och en lycklig Lillhusse på sin cykel! Att gå är inte roligt tycker Lillhusse längre... så det har inte varit lätt att få med honom på promenad men nu är det inga problem längre!

 
Liten vila från cykeln för lite bus i skogen... finns många stenar att klättra på och pinnar att leka med! Åh duktiga Jester håller Lillhusse sällskap!
 
 
Åh vad jag älskar denna glada lilla kille, njuter verkligen av varje stund tillsammans med honom!

 
Mina bästa här i livet!


Det sista vårtecknet! Blåsippor hittat, tussilago hittat, gång- och cykelvägarna är sopade från grus och nu vitsippor! Inget tvivel om saken våren är här!
 

Inga kommentarer: