söndag 24 mars 2013

Vacker vårvinterdag på landet!

Vilken underbar lördag vi haft, en lördag på landet! Trion och jag vi tog en härlig långpromenad i det helt fantastiska vädret!

Inget bus på tomten idag för Trion, det var fler som njöt av solen och det tyckte jag att han skulle få fortsätta att göra, gammelfarbror katt.


Snö- och isfria vägar på landet då är våren på väg!

 
Fårhagarna var fulla av snö men lite bus blev det!
 
 
Fina hästar som gjorde oss sällskap en bit. Gilly blev helt galen när de började gallopera i hagen... hon ville också springa. Gilly skällde och hästarna gnäggade det lät bra roligt!
 
 
Snart har vi barmark... sakta, sakta kryper snön bort.
 
 
Så vackert! Visst vill vi bli av med snön nu men det finns nog inget vackrare än vit vacker snö som gnistrar i solen!
 
 
Mina fina Tre!



 
Alla vägar var inte plogade... mysigt att pulsa fram i härlig lössnö!

 
Perfekt med godissök i snön, det kommer jag sakna!

 
Finaste och bästa gänget så glad över att de är just dem de är!

 
En Busfia som tagit en sväng ute på åkrarna i full fart, en lite längre sväng än matte tänkt! Som hon njöt av full fart och inte kan man bli arg då... hon vände själv när hon tyckte att hon sprungit tillräckligt långt och kom i samma fart tillbaka!

 
Snällaste Jester som alltid finns vid min sida!

 
Min lilla kille som blir gråare och gråare för varje dag som går, mitt lilla hjärta.

 
Titta, titta till och med skogsvägarna börjar synas igen...

 
men bara en liten bit...
 


Öronen på topp... en räv smyger vackert och helt sagolikt över de snöiga åkrarna.
 
 
Kan inte låta bli, men det är så vackert med ett snöklätt landskap!





Inga kommentarer: