söndag 9 december 2012

Nya täcken till alla Tre!

Idag fick vi klä på oss ordentligt på vår promenad, 15 minus stod termometern på. Vilken tur att vi hade våra nya täcken till Trion nu och varma goa tröjor att ha under. Vilken skillnad det är när tröja och täcke värmer bröstkorg också, märkte stor skillnad på Yougi som faktiskt hoppade i snön idag! Blir nog aldrig mer täcken utan magplatta... har mina underbara fleecetäcken från Jecka som inte har magplatta och de är toppen när vi tex bara ska iväg en snabbsväng eller åka en kall bil och de täckena ska hålla länge till men magplatta kommer jag nog leta efter på alla nya täcken framöver! Med andra ord måste jag leta nya regntäcken nu för de vi har har inte magplatta, vilken otur då måste vi köpa fler täcken... Nya rengtäcken behövs faktiskt för de vi har håller inte vätan borta längre, när man har hanhund så måste de ju tvättas rätt ofta och då förstör man det som gör täckena regntäta eller så var de rengtäckena jag hade inte så bra, men vi har använt dem väl i över 2 år nu. Men nu ska snön ligga kvar länge tycker jag så än är det ingen brådska att leta regntäcken!
 
Yougi i sitt nya täcke!


 
Jester i sitt nya täcke!


 
Gilly i sitt nya täcke!

 
 
Mina bästa Tre (som tycker att nu får väl matte ge sig med det där fotandet...)!
 
 
Mina fina på rad!

 
En håller koll åt vänster, en rätt fram och en åt höger - inget undgår min Trio!

 
Alldeles vitt ute!




Inga kommentarer: