torsdag 6 december 2012

Kurs, näst sista tillfället!

I onsdags hade vi näst sista tillfället på vår Rallylydnadskurs. Dagen till ära var det snöoväder och intruktören bor på landet insnöad och ville inte köra bil i det vädret höggravid. Men kurs blev det då en annan intruktör hoppade in, så roligt och nyttigt det är för en själv när en annan ser på en också, fick många bra tips! Nu tycker jag verkligen vår vanliga instruktör är helt fantastisk och har gett mig så mycket men nu när vi närman oss slutet på kursen var det verkligen kul med någon annan som såg oss med nya ögon!

Gilly var duktig som vanligt men är inte fullt lika taggad längre, hon tycket att jag tjatar lite nu. Sen nöjer jag mig inte med halvdana sitt mm utan kräver bra sitt som jag vet att hon kan och det tröttar ut att tänka hela tiden för att få korven som hon så gärna vill ha. Hon är verkligen en helt underbar hund att jobba tillsammans med!

Nästa gång är det kursavslut och vi ska gå en hel bana... det blir ordentligt med träning i veckan!

Inga kommentarer: