torsdag 15 november 2012

Sjukhus och lunginflammation...

Ja inte var det slut på sjukstugan här hemma... den här hösten går nog till historien här hemma och jag hoppas verkligen inte den upprepas! Lillhusse sjuknade om i förra veckan och blev väldigt sjuk i hög feber så hög feber så vi åkte in till sjukhuset under helgen där vi fick åka vidare till ett sjukhus som har en barnavdelningen vilket vår stad inte har på helger, kvällar och nätter. Det visade sig att han hade lunginflammation och vi fick ligga kvar.

Nu är vi hemma igen och tack vare antibiotikan är Lillhusse mycket piggare nu igen! Den här gången hoppas vi verkligen att det håller i sig och att han får vara frisk ett tag nu. Lilla älskade vännen så sjuk han varit nu i oktober/november och man ska inte ha lunginflammation när men bara är 3,5 år tycker jag.

För Trion har livet återigen inte blivit så kul, men de fick bo hos svärföräldrarna där även husse sov om nätterna för att vara närmare oss på sjukhuset. Så de har varit på en del äventyr ändå, vet att husse tog dem till hundrastgården så de fick springa lite, mina fina. Nu när vi är hemma så har de sällskap hela tiden men några längre promenader har det inte blivit förstås då även jag sjuknat om i förkylning och feber, kroppen min börjar nog strejka efter all stress och oro tror jag. Men ett par dagars vila så ska nog även jag vara tillbaka igen och sen har både Lillhusse och jag haft våra sjukdomar för resten av det här året tycker jag, inte så långt kvar till ett nytt år så så mycket begärt kan det ju inte vara!

Trion var ledsna när matte inte fanns nära utan låg på sjukhus med Lillhusse,de hade letat och pipit, mina fina! Ja riktiga mattehundar är de, i alla fall Jester och Gilly, Yougi han är nöjd ändå bara någon av oss är med så husse går precis lika bra. Så det blev ett glatt återseende när vi alla fick åka hem igen, Gilly var som ett plåster de första dagarna och Jester var mest bara sur på mig, Yougi var bara nöjd över att vara hemma igen. De är för härliga alla med sin personlighet!

Vaktar en sjuk liten Lillhusse.
 

Nu är det så skönt att vara hemma och nu ska vi ta oss tillbaka igen, för att bli friska och krya!

Inga kommentarer: