söndag 18 november 2012

Efterlängtad söndagspromenad!

Idag har Trion och jag träffat Cliff och Ida och deras matte för en härligt lång långpromenad! Vädret var ruggigt och kallt men vad gör det när man har härligt sällskap med sig på promenaden, det värmer verkligen! Hundarna njöt de också av att vara tillsammans, härligt med alla fem som verkligen trivs tillsammans!

Godissök med alla Fem!


Vi promenerade genom skogen en mysig tur, en tur som jag bitvis aldrig gått med Trion men med min Storpudel som inte lever längre och vi tog oss förbi hagen för spring också förstås! Jag saknar vårt hundfält att springa på och fotbollsplanen, fältet är för blött nu och planen är det träning på när det är ljust ute och när mörkret kommer vågar jag inte släppa mina Tre. Så nu kommer en tid när vi mest bara springer i hagen, som är lite liten för att sträcka ut för fullt tyvärr. Men snart ska det byggas en ordentlig hundrastgård här i stan, äntligen!


Yougi han är inte så intresserad av att springa och håller sig mest hos matte vart vi än går. Jester han går lös en hel del så han springer ändå, idag fick han fart under tassarna och tog ett par rundor i ett snårigt fält, roligt hade han. Gilly kan jag också släppa på visa områden men nu har hon mest bara gått i koppel och sprungit i hagen, jag har inte hittat något bra fält för henne att sträcka ut på nu när hundfältet är så blött... Jag saknar de ljusa kvällarna, det känns som dagarna är så mycket kortare nu, även om det är så mysigt med kvällar i soffan under en filt med tända ljus på borden. Ja alla månader har sin charm!

Vi avslutade promenaden som blev en tur på 9 kilometer, där fick vi som inte skulle gå så långt hemma hos Cliff och Ida där Trion fick busa lite på deras tomt som är lagom stor för lite spring och lek. Lika bra att passa på när det ges tillfällen för springsugna att släppa loss och visst orkade de ett par rundor till fast de redan sprungit en del innan i hagen!


Nu har Trion och jag krypit ner i soffan, sängar och hundbäddar för söndagsmys, trötta och lite frusna eftersom regnet hann ikapp oss. Så nu blir det myseftermiddag och kväll under en filt med tända ljus!

Inga kommentarer: