tisdag 23 oktober 2012

Sjuk, halt och Frisk Hund!

Förra veckan fick Lillhusse feber som kom och gick, oftast var han feberfri på morgon men fick feber på kvällen, inte så hög men ändå feber. På det har han varit förkyld, hostig och hängig. Febern fortsatte över helgen för att sen på måndagen vara borta, men kom tillbaka på natten till tisdag och då mycket hög. Så det blev en tur till doktorn idag med Lillhusse som visade sig ha halsfluss, vilket jag misstänkte och han ska nu äta medicin och vila i 10 dagar, lilla älsklingen! På det känner inte jag mig pigg, kände mig inge vidare pigg i helgen men efter vår långa härliga söndagspromenad så blev jag sängliggandes, så pass sängliggandes man kan vara med en sjuk 3 -åring hemma. Så nu är jag trött på alla höstbaciller här hemma!

I söndags började även Jester halta... Hittade först inget jag klämde och kände men inget. Till slut hittade jag ett litet litet sår på en ena trampdynan fram, så troligtvis har han trampat på något. Jag hoppas det ger sig, jag ser inget som sitter fast men det kan vara lurigt  med såna sår, så det är bara att hålla tummarna att det ger sig. Jag har tvättat och han har fått ha strumpa ute och jag tycker allt att det är bättre idag, hoppas det fortsätter så!

Nu till något bra mycket roligare! I måndagskväll hade jag bokat in en behandling hos Frisk Hund för Gilly och trots att jag inte var helt pigg åkte vi Hedeby Zoo i Vagnhärad där Anna från Frisk Hund håller till ett par dagar i veckan. Åh vad jag rekommenderar alla att låta sina hundar blir genomkända på det sätter. Gilly njöt i stora drag även om det fanns ställen som var jobbigare än andra. Det var så roligt att höra att Anna tyckte att Gilly hade bra och fina muskler som satt bra på djupet. Hon masserade och gick igenom Gillys framparti, nacke, rygg, framben då hon kände att Gilly var stelast där. Min prinsessa hade tex huvudvärk av spänningar i nacken som hon masserade ut och jag fick några massageövningar jag ska göra hemma. Hon hittade även Gillys skada som hon gjorde när hon bara varit hos mig nån vecka när hon sprang in ett bord som stod i hagen när hon sprang. Den skadan hade inte läkt helt bra så den masserade hon ut. Hon var även lite stel i frambenen och fick dem masserade. Anna visade även mig hur jag skulle stretcha på bästa sätt, så intressant! Nästa gång vi ska dit om 1,5 vecka ska hon massera ut bakpartiet på Gilly ordentligt och då ska jag låta henne känna igenom någon av grabbarna. Vet inte vem av dem som ska börja men det spelar ingen roll för alla ska de få sig en genomgång av Anna, Frisk Hund! 

Inga kommentarer: