söndag 7 oktober 2012

Nu har jag läst...

 
The Retired Racing Greyhound av Mark Sullivan och jag måste säga att jag tyckte den var mycket bra! Det fanns lite om Greyhoundens historia, hur en kappGreyhound kan ha växt upp, vad man ska tänka på och mycket mera. Helt klart läsvärd, sen får man som alltid när man läser ta till sig det man tycker är bra och/eller intressant det här en bok skriven i USA och jag håller tex inte med om hur mycket motion en Greyhound ska ha. Men som helhet var boken toppen tycker jag och många vackra bilder i färg det gillar jag!
 
En annan bok som jag tyckte mycket är den här - Greyhounds av Barbara Karant. Det är en fotobok med helt underbara foton, det syns på bilderna att boken är gjord av kärlek.
 
 
 
En annan fotobok som jag däremot inte tyckte var så mycket att ha var Greyhounds big and small av Amanda Jones. Jag hade förväntat mig mer av bilderna än vad de var. Trots det är det ändå en bok som känns bra att ha i bokhyllan.
 
 
Nu har jag börjat läsa den här, spännande!
 
 
Min hylla med mina favorithundböcker som alltid står framme synligt! Har en hel del mer hundböcker men de här är de bästa och de jag mår bra av att se och bläddra i ibland. Jag hoppas böckerna blir fler snart ska bara läsa ikapp först...
 
 

Inga kommentarer: