söndag 7 oktober 2012

Magisk lördag!

I lördags kom det ett gäng ett hundar från Irland igen och Trion och jag var där för att välkomna dem! I Västerljung där vi tog emot klev det av 11 hundar till NeverNeverLand och tidigare hade stannat i Helsingborg och i Jönköping och släppt av 8 hundar sammanlagt - helt underbart att dessa hundar nu har fått komma hem. Det är helt magiskt en sån dag, en dag fylld av så mycket kärlek och glädje, ja det måste bara upplevas!


 
Trion var förstås med och umgicks en stund med alla underbara människor och lika udnerbara hundar. När matte jobbade som mest under dagen så fick de däremot sitta i bilen och vänta vilket inte gjorde Yougi ett dugg för han frös och ville hellre vara i bilen, Jester och Gilly tyckte också det var helt okej med lugnet i bilen.
 
Cliffs matte myser med Trion - kärlek!
 
 
Några raringar fastnade i kameran men jag hann inte med att ta kort under dagen... men jag kan lova att det var många vackra hundar på plats. Goaste Flossy var där till jourmattes, min, stora glädje, stort pusskalas blev det.
 
Gilly som är allt annat än imponerad över Fjodors uppvaktning...

 
Miramis och Lily, två som väntade på sin nya flockmedlem!

 
För mig var dagen lite extra spännande, mer än vanligt då en god vän till mig fick hem en svart Greyhoundtik, Ida. Hon ska bo som jourhund tillsammans med Cliff och hans familj men jag tror inte hon blir i jour så länge till jag tror hon är där för att stanna för gott ;D Jag hoppas i alla fall det och det vet jag att Cliffs matte också önskar!

Ida så sagolikt vacker och så sagolikt mjuk och vänlig!

 
 

1 kommentar:

Lisa sa...

Ja det var en magisk dag! Varken jag eller T kunde hålla tårarna borta när bilen kom in på gården. :-)
Så fina hundaar allihop!!

kram