fredag 5 oktober 2012

Ingen bra start på oktober...

Måndag och 1 oktober startade med att jag fick bädda ner mig efter jobbet i feber... inte den bästa starten på veckan eller månaden. Hela veckan fick jag lov att hålla mig hemma för att bli pigg och få tillbaka orken men idag känner jag mig så mycket bättre!

Trion har hållt mig sällskap i soffan om dagarna nästan hela tiden, alltid någon vid min sida. Vad skulle man göra utan dem! Bästa vännerna man kan ha. När jag mådde som dåligast i hög feber så lämnade knappt Gilly min sida, tätt tätt intill låg hon, min fina tjej. Jester han gjorde förstås som alltid låg tätt intill under täcket, mitt hjärta. Yougi håller sig mer för sig själv här hemma men han kom också ner från övervången där hans favoritoplats är för att hålla matte sällskap, lilla fina.




 
Trion har tagit veckan med ro trots att promenaderna inte blivit så många eller så långa. Visst husse har gått med dem men inte så långt, för jag har inte orkat hålla Lillhusse sysselsatt så länge... En av sakerna som jag verkligen älskar med mina hundar och med vinthundar - de går inte i taket av en veckas vila. Även om de älskar att hänga med på långa, härliga promenader så kan de även klara av när livet blir tråkigt som den här veckan. Mys i soffan gör inte mina Tre något och i och för sig väljer de hellre det när vädret varit som det varit den här veckan - regn, regn... De få gånger som solen kikat fram har Trion lagt sig på altan för att lyssna på grannarna och njuta av solen.


Inga kommentarer: