måndag 10 september 2012

Fantastiska vänner!

Idag när jag kom hem från jobbet kom ett riktigt oväder över oss i form av ett åskoväder (i september?)! Det var inte ett litet åskoväder utan det var rakt ovanför oss och det blixtra och smällde som bara den... usch och fy! Är så glad över att jag slutade tidigt just idag så jag han hem till hundarna, lilla Yougi som är så åskrädd.

Vi satte oss i soffan tillsammans, Yougi, jag och Lillhusse och liten Yougi bara skakade tätt intill mig i soffan. Tycker så synd om honom när han är så rädd och inget kan jag göra just då annat än finnas intill. När vi suttit en stund i soffan och Yougi skakade mer och mer och började flåsa då kommer Jester och kryper upp i soffan han också. Han lägger sig så nära Yougi att han nästan lägger sig på honom, fina Jester vilket stöd han är för sin kompis! Jester lägger sig aldrig bredvid någon av de andra hundarna, han vill inte vara i vägen på något sätt, snäll som han är. Han finner sig i att de andra lägger sig hos honom men idag var första gången jag såg honom lägga sig så tätt intill Yougi eller någon annan hund självmant. Tänk så fantastiska de är mina hjärtan här hemma för jag är helt övertygad om att Jester la sig hos Yougi för att ge stöd och trygghet!

Yougi lugnade sig lite med Jester intill och borrade ner sitt huvud tätt intill Jester. Mina älskade vänner och bästa Jester med ett hjärta av guld, vad skulle vi göra utan honom här hemma!



Inga kommentarer: