lördag 21 juli 2012

Söderköping!

Igår tog vi en biltur till Söderköping, vi skulle ändå hämta mamma min i Linköping och tog då en liten omväg förbi söta Söderköping innan vi åkte hem. Härligt med lite utflykter <3




När man är i Söderköping måsta man ju bara äta glass, de är berömda för sina glassar på bland annat på Smultronstället. Vi hoppade över Smultronstället då det var lång kö och så kändes det inte som jag ville ge mig in där med alla 3 hundarna även om man nu får ha hund med sig där. Som tur var så finns det gott om ställen att köpa glass på längst Göta kanal och Lillhusse hittade en till sig som han ville ha.


Vackraste Trion skötte sig som vanligt utmärkt i Söderköping! Många hundar och mycket folk men de brydde sig inte alls. Yougi var lugn även han, ända gången han reagerade var när det kom ett litet tåg som man kan åka med, det skrämde honom lite.

Nu tycker jag inte om att gnälla på andra hundägare för alla är vi olika och alla har vi olika hundraser med olika förutsättningar... men igår blev jag sur! Det kom ett par med sina 2 Rottweiler (mycket vackra hundar, jag gillar Rottweiler) vi såg dem på en sidogata och insåg att vi gått lite fel så vi vände och slog in på samma sidogata så det blev ett möte mellan oss. Mina bryr sig inte ett dugg om möten med andra hundar när vi är ute sådär men matten suckade högt och ljudligt och sa det där var ju smart i mycket negativ ton till oss... Har man hundar som inte klarar möten mm så kanske man ska gå någon annanstans med sina hundar kände jag... Visst jag kunde kanske väntat så de kommit ut innan vi gick in men mina bryr sig inte ett skvatt och jag kan ju inte veta hur alla andras hundar är! Nu vek hon av och satte sin vid sidan om grusvägen och hussen for iväg med sin hund runt ett hus och gömde sig med sin. I såna lägen är jag så glad över att jag delar mitt liv med Vinthundar! Vi mötte massor av hundar, pudlar, lagotto, fransk bulldog, PON, en annan Rottweiler och många många fler men ingen annan suckade vid möten på trånga platser och alla hundarna var mycket lugna - så härligt att se! 


Lillhusse orkade inte sin glass, vilken tur för Trion som fick smaka!




Trötta efter en tur i Söderköping, skönt med trygga bilen och vatten.


Lillhusse hade sett alla båtarna i Söderköping på Göta kanal och ville också åka båt så vi tog Kvarsbofärjan hem. Det är en sån vacker väg att åka Söderköping -Kvarsebo-Nyköping.



Vi hann med ett litet stopp för att doppa fötterna i viken när färjan släppt av oss. Även Trion fick doppa sina tassar då det var en varm dag och de var varma. Gilly gick mer än gärna i och stod länge och svalkade sig. Jester och Yougi fick jag väl mer tvinga i...




Inga kommentarer: