söndag 22 juli 2012

Nattrutiner...

Innan läggdags här hemma är det väldigt viktigt att se till att rätt hund ligger i rätt hundbädd annars blir det ett väldans liv under natten. Gilly och Yougi har samma favoritsovplats i ett hörn i sovrummet mellan Husses nattduksbord och en byrå, ett riktigt krypin. Den platsen är Gillys vid läggdags har matte bestämt för annars gråter Gilly natten igenom och då menar jag ylar.


Yougi får ligga i en Biabädd som står i ett annat hörn precis vid utgången från sovrummet, det för att han är den som vandrar mest under natten oavsett var han ligger, han lägger sig gärna i extrasängen eller i Lillhusses säng någon gång mitt i natten. Då stör han ingen av dem andra när han ska byta sovplats. En annan anledning, en stor sån, är att han faktiskt tycker om Biabädden väldigt mycket. 


Jester han ligger precis nedanför min sida vid sängen, det för att han ska ha full koll på matte sin...  Han kommer gärna upp i sängen så fort man lagt sig tillrätta för att sova tätt intill under täcket, mys. En annan anledning är att om någon annan hund ligger i vägen så han inte kan ta sig fram till matte, för han skulle aldrig kunna tänka sig att kliva över eller gå för nära någon av de andra när de sover (de kan nämligen morra och det är farligt...), så står även han och gråter, piper ljudligt, och vill ha hjälp av matte eller husse för komma fram till matte i sängen.


Varje kväll måste jag se till att rätt hund ligger i rätt bädd innan jag kryper till sängs, alla Tre måste nattas för att natten ska bli så lugn som möjligt. Bara alla ligger på rätt plats så sover vi alla gott, de är för goa mina Tre!

Inga kommentarer: