tisdag 10 juli 2012

Home sweet home eller...

är det home sweet hell..? Vi kom hem i söndagskväll och stannade en snabb sväng vid hagen för att Trion skulle få springa lite då det inte fått göra det på en hel vecka. Det blev inte så mycket spring troligtvis för att gräset var blött... och det är liksom livsfarligt att bli blöt! Något varv tog de innan de insåg att de var just blött och sen vart det tvärstopp.

Usch matte ta bort alla flugor, myggor och andra flygfän... Yougi hatar allt som liknar flugor mm!


Gräshoppsjakt...



Något varv tog de tillsammans...



Fröken Bus tog några fler varv...



En blöt skönhet!


Snälla Yougi tvättar Gilly torr <3


Lite blöt Jester.


När vi kom hem från hagen var hundarna fulla av gräsfrön och blöta så jag bestämde mig för duscha av dem... lite skönt att göra när man kommer hem från semester också tycker jag. Eftersom de var så blöta fick de vara på altanen och på vår lilla tomt medan jag tog in dem en och en i duschen. Jag började med Yougi tog sen Gilly... när jag höll på med Gilly ropade Husse jag hittar inte Jester! Jag for ut ur duschen och letade och ropade, mycket riktigt han var borta..! Snälla Jester som alltid går vid vår sida hade hoppat över vårt staket och sprungit bort, panik!!! Husse for ut med ett koppel och letade, jag stannde hemma och öppnade in på tomten med de andra hundarna i säkert förvar inne i huset ifall Jester skulle komma hem och ta vägen in på tomten. Efter en 10-15 min kommer en granne och säger han är på vår glasveranda, lyckotårar! Jester hatar att duscha och hade helt enkelt bestämt sig för att ta en skogspromenad på egen hand istället... som tur var gick han över grannens tomt som såg honom och ropade på honom, snäll som Jester är så kom han. Min fina kille han kan han och dum är inte även om nu matte tyckte det var mycket dumt gjort! Så frågan är om Jester tyckte det var home sweet home att komma hem eller home sweet hell...

Måndag och idag tisdag har varit lugna och som vanligt, ingen som ens tittat åt att försöka rymma. Jag var lite orolig för att Jester fått för sig att det där var roligt nu när han vet att han kan. Men inte ens när ytterdörren stått öppen för att ge lite korsdrag har han försökt gå ut. Matte har i alla fall lärt sig att när det ska duschas hundar ska alla Tre vara bakom stängda dörrar! Så jag tror nog ändå att Trion tycker det är Home Sweet Home att ha kommit hem för mest har det sett ut så här på de Tre som sovit ikapp, de tar på krafterna att vara på semester och det har verkligen varit två händelserika veckor.




1 kommentar:

Lena sa...

Jester är minsann en riktigt smart hund!