fredag 25 maj 2012

En varm, slö vecka...

Veckan har fortsatt vara varm och våren har verkligen gått över i sommar nu! Jag älskar värmen som är här och Trion njuter också men inte av spring och långa promenader utan av lata dagar i solen. Måste erkänna att så långa promenader har det inte blivit i veckan, det har varit så varmt även på kvällarna och Trion har varit slö...



Lite bus i hagen tog vi en dag men jag kan ju inte säga att de sprang så mycket... Yougi sprang ingenting, Jester lite och Gilly lite mer men det var bara ett par varv sen ställde hon sig vid grinden och pep, hon ville tydligen till bilen.






De är så vackra mina underbara Tre och just nu i så fin form! Jester la på sig lite runt midjan under mars, april så jag fick dra ner på maten. Även Yougi la på sig en del men redan innan jul men jag ville inte ta ner honom i vikt innan jag visste hur kall vinter det skulle bli, de kan behövas lite extra när det är kallt. Även Gilly började faktiskt landa i vikt och började välja vilka dagar hon tänkte äta så där har jag dragit ner för att få henna att äta alla mål varje dag. Jag lovar det gör hon nu och är fin i hullet! Nu har mina ätit färskfoder i över ett år och jag är så himla nöjd och nu verkar det som att alla Tre ätit ikapp det de saknade eftersom jag nu har kunnat dra ner på maten. Vi har inte ändrat på motionen annat än att vi går lite mer nu när det är ljusare längre på kvällen och man är ute mer så det kan inte vara ändrade motionsformer som gjort att jag kunnat dra ner, då borde det ha varit tvärtom istället. De får inte gå ner mer nu utan hålla sig precis så här! 

Yougi så himla fin nu och pälsen riktigt glänser på honom!


Jester är också så fin i kroppen nu men han har lite mer päls så det syns inte lika tydligt på honom.


Gilly är också fin nu och hon har fått en hel del nya muskler efter att vintern försvann. Lite matt i pälsen är hon och lite torr i huden så jag har beställt mald lax från Nordic som tillägg till det vanliga färskfodret, hoppas det gör pälsen lika vacker som vanligt igen!


Trion har fått hänga med på lite annat under veckan istället så de inte bara latar sig och har tråkigt utan för att det  ska hända något också! En tripp till McDonalds blev det en dag efter jobbet...





Såklart att Trion ska ha lite glass de också!



Nu ikväll trotsade vi värmen och tog en lite längre promenad ner till havet, det fläktade lite så det var riktigt skönt även om Trion flåsade ordentligt när vi kom hem. Ingen ur Trion ville dock ta sig ett dopp, inte ens tassarna, så varmt är det inte än!




Inga kommentarer: