onsdag 30 maj 2012

SuperTrion!

Idag har vi haft en avslutningsdag med barnen på jobbet, de börjar gå på ledighet nu och efter sommaren börjar de skolan. Ett önskemål från barnens sida har varit att Trion ska vara med, jag har inte vågat lova något, men då både väder och vind var perfekt idag så har Trion varit med hela dagen! En liten Alva, Papillon, har också varit med, så fyra härliga hundar har hållt barnen sällskap. Ja, behöver jag ens säga att Trion uppförde sig super och barnen var förstås superduktiga med hundarna! Tvekade förstås inte på att Trion skulle sköta sig galant annars skulle de ju inte ha följt med men man blir ändå så stolt när allt bara är perfekt!



Liten Alva!


Ett gäng som har en stunds vila.


Hur underbart är det inte med en Trio som utan problem kan umgås med 20 femåringar som alla vill klappa, undersöka, leka mm? Hur underbart är det inte att de utan problem kan koppla av bland 20 lekandes femåringar? Barnen frågade flera gånger om hundarna var döda då mina kopplade av helt utan att ens lyfta på huvudet när ett barn tjoandes sprang förbi... jag lovar de var till och med framme och lyfte på ögonlocken på hundarna för att titta efter om de verkligen inte var döda i alla fall!


Världens bästa Tre, jag kan verkligen inte önska mig en bättre Trio! Så trygga, snälla, lugna, ja de har allt som man bara kan önska sig (sen har de alla sina sidor men vem har inte det, men allt det där positiva tar bara överhand!). Tänk de hänger verkligen glatt med på alla äventyr vi hittar på tillsammans, så trygga med varandra, alla tillsammans!

Fina grabbarna!


Dagen tog inte slut med en avslutningsutflykt med barnen utan fortsatte hemma hos mig med en avlslutningsgrillfest för de 10 kollegor jag jobbat närmast med under året, vi kommer splittras och jobba i andra arbetslag, vilket ska bli så spännande! Men ett avslut ville vi ha så det blev grillfest hemma hos mig, supermysigt. Trion var självklart med på sina underbara sätt... Yougi höll sig för sig själv, Gilly ville gärna stå i centrum... och Jester var med men låg på sin bädd och hade koll på oss.

Gilly har hittat en "bra" plats...



Liten Alva var med på grillfesten också!



Den varmaste kommentaren idag var från en kollega som är muslim och de har sällan hundar som husdjur, hon tyckte mina hundar var mysiga trots att hon är lite hundrädd eller har respekt för hundar som hon säger. Dina hundar är så männskliga sa hon och klappade på dem fler gånger, det är högt betyg kan jag säga!

Ja dagen kan summeras med lycklig och glada barn, trötta hundar och en stolt och mätt matte!


Inga kommentarer: