måndag 14 maj 2012

Majtransport!

Igår kom en ny efterlängtad transport med hundar från Irland! Sexton hundar satte sina tassar på svensk mark för första gången, helt underbart att få se och får vara med i all glädje som en sån dag för med sig! Trion var förstås med och välkomnade familjer och de nya hundarna på sitt vanliga härliga, lugna, kärleksfulla sätt - har jag sagt det förut... de är bäst!


Jag är verkligen imponerad över mina Tre som i och för sig börjar bli vana nu med att följa med på träffar och andra tillställningar. Vid kontraktskrivning för alla nya hundar och familjer så låg mina Tre sekreterare lugnt ner bredvid mig, ibland ville de ha en klapp men mest bara tog de dagen med lugn. Att koppla av bland massor av folk och hundar har de inge svårt med någon av dem, så skönt!

Så mycket bilder hann jag inte med tyvärr då jag hade fullt upp under dagen... men några blev det.

Stoj en riktig liten sötnos var med för att ta emot de nyanlände, även han från Irland men bor nu lycklig i en familj i Sverige där han är högt älskad.


Ett gäng vinthundar som alla själva kommer från Irland.


Vackra Ardee som bara varit i Sverige i lite mer än en månad, så så vacker!


Så kom de äntligen!


Ett gäng nosar som nyfiket undrar vad som ska hända nu.


Greya som varit i Sverige i ett par år nu och Judy som kom med transporten till ett helt nytt och underbart liv i Sverige.


Vackra Judy som finns i jourhem, halvsyster med Gilly, inte så lika inte! 

Inga kommentarer: