tisdag 1 maj 2012

En söndag på landet!

I söndags var det underbart väder, vårsolen är verkligen här den här helgen! Så jag, lillhusse och Trion tog en sväng till pappa min på landet medan husse var hemma och fixade, han gjorde oss sällskap lagom till maten sen på kvällen - grillat!

Vi börjar alltid när vi kommer fram med en liten sväng rakt ut i skogen och nu kan alla Tre gå lösa i skogen på landet! Så följsamma och håller sig hos mig och går gärna på led, så man håller verkligen koll på dem, mina fina Tre!





Skogspromenaden avlöstes sen efter en mellanmålspaus med en långpromenad i strålande sol! Härligt på landet, inga bilar och små lillhussar kan få ha massor av spring i benen! Liten lillhusse som jag snart inte kan kalla liten längre sprang/gick i 4,5 km innan han blev trött i benen... då fick vi ringa efter morfar som fick komma och hämta oss då vagnen var kvar hemma i stan.


Så fina tillsammans!


Trion i vårvärmen, Gilly tyckte det var väldans varmt...




Vi tänker INTE titta in i kameran...


Gilly tar alla chanser till lite vila i värmen! Det börjar bli mer och mer dam över busloppan, min vackraste Gilly!


Lite lösspring på fältet för pojkarna, blev inte så mycket spring det var för varmt. Gilly fick inte springa då fältet är stooooort och hon gladeligen gärna springer fältet runt skulle jag tro...


Kasta sten i vattenfylltdikestopp, mycket viktigt!


Gilly tar chansen att vila under stoppet, inte lätt att vara svart i värmen när man nu inte är van vid värmen efter några kalla månader!


Väl hemma hos pappa min igen var Trion trötta och nöjda!




Men det fanns mer ork till kvällen... Härligt med frihet på landet!


Håller koll på grillen...


Ett underbart avslut på en härlig helg!

Inga kommentarer: