torsdag 1 december 2011

Rasande fart!

Dagarna går i rasande fart och inte hinner man med bloggen som man önskar... Måndagen var en ledig dag för mig och lillhusse och vi bara njöt av att vara hemma, jo min mamma var här och gjorde oss sällskap förstås! Dagen blev en lat dag efter helgen som varit fullspäckad.

Tisdagen var det vardag igen och en kort dag på jobbet, trots det blev det bara en promenad på 45 min på kvällen med hundarna (de får så klart fler promenader under dagen men den där lite längre promenaden är vår alldeles egna promenad, Trion och min). Så det fick bli paketöppning som aktivering också här hemma. Den här gången fick alla mjölkpaket då det är lite svårare att öppna. I det igentejpade paketet hade jag lagt och godis och en fylld igentejpad toarulle. Yougi slet upp sitt fort, Gilly lekte med sitt paket först men öppna sen snabbt. Jester blev väldigt glad över paketet, vifta på svansen och busade men att öppna det var svårt... Trots att mina är vana paketöppnare så fick jag hjälpa Jester lite med mjölkpaketet efter ett tag. De andra upptäckte också snabbt att Jester inte var färdig med sitt paket och både Yougi och Gilly hade mer än gärna hjälpt Jester.






Hjälp mig matte?



Onsdagen bjöd på en kväll med vackra stjärnor på himlen, en helt underbart vacker kväll. Hundarna och jag hade svårt attt vända hemåt men efter 1,5 timmes promenad var vi trots allt hemma. Det enda som jag saknade var snö, tänkt om det knarrat sådär mysigt under fötterna när man gick... Jag börjar nog allt längta efter lite snö.

Torsdag ruggigt väder ute kom vi iväg på en kvällspromenad på lite mer än 1 timme. Jag tror allt att stadens alla ilskna hundar var ute samtdigt som oss...Vi blev verkligen utskällda av alla hundar vi mötte och det var många. Det var till och med en hund på 4:e våningen i ett hus som tokskällde på oss när vi gick förbi. Då är man stolt över att ha en Trio som inte sa ett ljud vilket ingen av dem gjorde! Kvällsaktivering fick bli varsitt leverpastejsfyllt märgben och så klipptes allas klor här hemma, bara det kan vara jobbigt...

Det är så vackert nu på morgnarna när man går vår morgonrunda på 40-50 min och på kvällarna när vi tar våra rundor när alla belysningar lyser. Stjärnor och elljusstakar i fönstren och utebelysning på staket och i träd, ja det är en vacker tid julen!

Imorgon är det fredag och med alla säkerhet en lat dag! Kommer nog inte hända så mycket annat än jobb, hem, laga mat och sen somna på soffan. Trion ska självkart få komma ut på promenader men det blir inga längre, istället ska de få varsitt nytt ben så de har lite att göra, fredagsmys! I helgen har vi sen bakning på schemat, lussebullar, pepparkakor mm, vi får nog besök av en liten Tigerlilja och så måste vi till hagen för spring! Vi hinner inte till hagen i vekorna nu när mörkret kommer vid 16.00, jag vill inte släppa hundarna i hagen i mörkret vem vet vad som kan hända då och inget ser man - läskigt! Så i helgen blir det nog rasande fart i hagen!

Inga kommentarer: