söndag 4 december 2011

Bekymmer...

Det är inte alltid lätt att ha hund... lika mycket gläjde som de för med sig kan det vara bekymmer ibland.

Yougi är sig inte lik för tillfället och har inte varit det på ett par veckor. Han drar sig undan och vill helst vara för sig själv. Sover mest hela dagarna men äter och är pigg på promenaderna precis som vanligt. Jag tror att Yougi är äldre än var passet säger, en hel del år äldre, så det kan vara åldern eftersom han är så pigg ute och äter bra. Det kan även vara att det blivit kallare årtsid och frusna lillkillen vill bädda ner sig i värmen i sängen på övervåningen. Men jag saknar att ha sällskap av min lillfis och jag kan inte låta bli att bli orolig i mattehjärtat!


Jester har just nu tratt efter att han och Flossy, vår gäst i helgen, lekt i hagen i lördags... Flossy blir så frustrerad när Jester springer för han är snabb och när hon kommer ikapp delar hon ut ett tjuvnyp i rumpan på Jester. Ett tjuvnyp som nu gör att han har ett sår på benet, inte så stort att han behöver sys men tillräckligt stort för att det kommer ta ett par dagar för att läka. Självklart lider matte med sin ögonsten även om matte vet att sånt händer, men Jester blir så ledsen och osäker för han vill bara alla väl! (Flossy är en kär gäst i vårt hus så ingen tror något annat om lilla Tigerlilja.)



Gilly är sig lik däremot, min sessa!

Inga kommentarer: