måndag 21 november 2011

Måndagar...

Usch så tungt det är att komma ur sängen en måndagmorgon och veta att man har en hel arbetsvecka framför sig...  Jag tycker om mitt jobb det är inte så men jag tror novembertröttheten är över mig, jag lever bara för helgerna just nu känns det som. Mörkret gör nog sitt att man är så trött... det är så att jag längtar tills det blir snöflingor i luften, stora vackra flingor som dalar ner som gör en sådär barnsligt glad, precis så glad som jag skulle behöva bli just nu. Att sen få se Trion springa fram med snön rykandes om tassarna det är lycka det också! Men ibland är det bara för mycket i livet och mörkt som just nu, detta tråkiga novembermörker!

När jag väl kom upp ur sängen imorse så hoppade jag in i duschen för att vakna till och sen ut på en 45 minuters promenad med hundarna. Nu när det är mörkt på morgonen går vi samma runda varje morgon, tråkigt men himla bra för man vet precis hur lång tid det tar och vart det finns genvägar om man varit för långsam. Sen är det frukost för alla här hemma innan vi alla åker iväg till jobb och förskola (ja nu jobbar ju jag på förskola också och sambon på skola så man kan allt säga att vi alla åker till skolan...). Hundarna fick vara hemma förstås men husse kom hem till dem på lunchen för sällskap, just måndagar är en lång dag för hundarna och för oss tvåbenta så det är mysigt för dem med sällskap mitt på dagen.

När vi alla sen kom hem efter arbetsdagens slut så var det en snabb runda med hundarna för att sen fixa middag, när sen alla var mätta och nöjda så tog hundarna och jag en lite längre kvällspromenad på en timme. Väl hemma igen fick hundarna varsitt märgben med fryst leverpastej i och jag gick upp till lillhusse för att natta honom. Nu sover alla här hemma gott utom jag och husse som är på hockey förstås!

Så ser våra måndagar ut, fullspäckat schema... Det är tur att tisdagar är en kort dag så vi hinner mysa, gå längre promenader och leka massor med lillhusse!

Inga kommentarer: