tisdag 18 oktober 2011

Hundväder

Jisses idag har vädret verkligen inte visat sin bästa sida! Här har det blåst och regnat, det har varit kallt också. Kan säga att hundarna inte var intresserade av att gå ut vilket passat mig bra som ligger hemma i feber... Men kanske behöver man inte  göra som min Gilly gjorde idag...

Hon talade om genom att vanka runt här hemma att hon ville ut, jag öppnar altandörren för att släppa ut henne, vilket hon är van vid. Gilly är fortfarande som en valp och behöver kissa när hon ätit, sovit och busat så det har blivit så att vi släpper ut henne på tomten mellan promenaderna när hon behöver. Hon ställer sig tryggt under altantaket och tittar på regnet som öser ner. Går sen in igen och upp på övervåningen, jag tror att hon går upp och lägger sig i sängen igen där hennes favoritplats är på dagarna (ja nätterna också). Lite senare går jag upp för att byta blöja på lilleman och ser att fröken jag gör som jag vill gått raka vägen upp och in Jonatans rum för att kissa på hans matta!

Behöver jag säga att Gilly verkligen inte ville gå ut idag..! Jag lovar de har fått gå promander också idag om än korta!

Kunde ju inte annat än skratta för inte var hon dum inte min sessa men inte så kul att tvätta matta och skura golv.

Inga kommentarer: