torsdag 20 oktober 2011

Fylld frys och reflexvästar!

Idag kom matleveransen av färskfodret, så nu har vi 64 kg hundmat i frysen. Kan säga att frysen är full... tur vi har en extra frys här hemma. Men nu har hundarna mat till en så där 42 dagar så vi klarar oss ett tag!


Jag har även inhandlat ordentliga reflexvästar till oss här hemma - mycket nöjd! Jag har letat efter bra reflexvästar till hundarna men inte hittat någon jag varit nöjd med. Jag är kanske lite petig men jag vill att de ska sitta lika bra med eller utan täcken och det ska inte vara något som sitter åt runt halsen för de har ju redan reflexhalsband. Hittade en Hurtta reflexväst som jag tyckte såg bra ut men den kostade runt 250 kr, jag var nästan på väg att köpa en var till hundarna men tänkte att jag väntar ett par dagar tills lönen kommer. Vilken tur säger jag för jag var på Clas Ohlsson häromdagen för att köpa skruvar och snubblade över precis en sån reflexväst jag ville ha till hundarna för 29 kr! Så ett tips, Clas Ohlsson har bra och billiga reflexvästar till hundar i alla möjliga storlekar. Jag köpte en i storlek ExtraLarge till Gilly och två i storlek Large till Jester och Yougi. Västarna är ställbara med kardborrfäste både runt mage och bringa och har bra med reflexer, vilket jag inte tycker alla västar har konstigt nog. För det priset tycker jag verkligen att västarna är superbra!




Jag köpte även reflexvästar till mig och lillhusse, ja husse fick en också som han kan ha i bilen om han någon gång skulle behöva gå ur bilen på en trafikerad mörk väg. Så nu ska vi alla synas i höst- och vintermörkret!



2 kommentarer:

Josefin sa...

Jag klickar på Gilla-knappen! ;-)

Lena sa...

Tack för tipset på västar, ska jag kolla efter nästa gång vi är på stan! kram