söndag 11 september 2011

Helgen...

Helgen har gått fort, för fort som alltid! Husse har varit bortrest nästan hela helgen så jag har haft min mamma här över helgen som lite hjälp och sällskap - så mysigt! Vi har mest bara ätit god mat och myst, lillhusse har varit så glad över att ha sin "mamor" här.


Flossy fick högt betyg av mamma min - en så vacker hund med vacker teckning så mamma, bilderna gör henne verkligen inte rättvis. Sen de vackra ögonen, så snälla och fina, med en frågande blick vem är du och vad gör du här. Mamma tyckte även att hon var en väldigt lugn och mysig hund överhuvudtaget med ett mycket fint temperament. Fina ord om en go hund av min underbara mamma (som för övrigt är hundintsruktör, även om hon de senaste åren inte varit aktiv så har hon hållt på mycket med hundar genom åren)!

En bild på Flossy från en promenad utan regn...


Lite mer uppdatering om Flossy; Hon kan oftare och oftare gå och lägga sig i ett annat rum eller till och med på en annan våning än där jag är här hemma. Hon blir tryggare och tryggare för varje dag och hon älskar mäniskor så hon kommer inte ha svårt att knyta an till sin ny familj. Hon trivs verkligen med hudkompisar, hon ligger gärna i en hög tillsammans med någon av mina. Hon vaktar inte sin hundbädd längre utan låter alla få ligga hos henne. Vid hundmöten har hon nu lugnat sig och hoppar inte i ren glädje när vi möter en annan hund utan kan lugnt gå förbi eller stå stilla och vänta tills den andra hunden gått förbi. Hon lyssnar bättre och har blivit en lugnare hund nu den senaste veckan - det händer verkligen saker hela tiden med den här pärlan. Tänk när hon får komma till sitt alldeles egna hem och utvecklas där, hon kommer bli en helt fantastisk hund, det är hon ju i och för sig redan men hon har så mycklet mer att ge när hon kommer bli helt trygg i sin familj där hon ska bo för evigt! Jag hoppas att henne forever familj snart dyker upp för finaste lilla Flossys skull <3

En varm solig dag till utan regn...


Idag när husse kom hem igen så tog jag och hundarna oss ut på en långpromenad i regnet... blöta blev vi men jag tyckte det var riktigt härligt ute! Hundarna delade inte min uppfattning om att det var härligt med regn... kan kanske ha berott på att jag hade regnkläder på mig men inte de. Yougi och Flossy tyckte nog att vi skulle stannat kvar i soffan hemma istället. Men det regna inte hela tiden utan det kom ett par ordentliga skurar och sen var det upphåll, under uppehållen tyckte hundarna att det var helt ok iaf.

Lite bus i hagen hann vi allt med idag också!


Gilly var helt superduktig idag - hon har blivit så modig! Hon har alltid blivit rädd när hon fått någon hund bakom sig i leken, hon är rädd om sin rumpa. Men idag tog hon helt frivilligt täten med resten av gänget bakom sig. Man riktigt såg så stolt hon var efteråt, min fina tjej! Måste nog allt tacka Flossy för det, Flossy och Gilly älskar att leka och springa tillsammans och de varvar nu med vem som tar ledningen i rejjsen men oftast springer de bredvid varandra och tuggar på varandra... de är för goa de två! Eftersom de leker så bra tillsammans och har så roligt så glömmer Gilly av sig ibland och nu har hon kommit på att det inte händer något farligt av att vara först i rejjsen.


Nu väntas en veckas jobb... hoppas att vi alla kan hålla oss friska nu ett tag!

Inga kommentarer: