lördag 17 september 2011

Heldag i skogen!

Idag vaknade vi till strålande sol, vi tog en lugn frukost för att sen klä på oss och ge oss ut, jag, lilleman, och alla fyra långnosar. Visst hade vi tänkt att vi skulle vara ute länge för picknik hade vi med oss men vi hade kanske inte räknat att vara ute i 6 timmar. För lilleman blev det förutom lek och bus, mellanmål, vila och lunch ute i det vackra höstvädret! Tur husse gjorde oss sällskap efter ett par timmar med lunchleverans mitt ute i skogen! Behöver jag ens säga att vi haft en helt underbar dag!


Vi hittade en lekpark - lycka!





Hundarna fick snällt vänta medan vi lekte. Trion är ju vana vid det här laget att vänta vid lekparker men Flossy det kunde jag ju ha räknat ut...


att hon skulle bita sönder kopplet, hon vill ju alltid vara nära.


Mellanmål - festis, ägg och äpple!


Mycket bättre när jourmatte sitter still tycker Flossy så hon kan ligga nära, nära och då kan hon lätt koppla av.


Grabbarna tyckte det var bäst på filten.


Gilly vill vara nära sin matte hon också!


Två som tröttnat på att vara still - ät färdigt så vi kan gå, vi har tråkigt!


Dags att fortsätta promenaden... Det gick inte så snabbt fram för vi hittade så mycket spännade på vägen, pinnar, stenar, traktorer, flygplan - ja allt är spännade och man måste ta sig tid att titta på allt tillsammans.




Vackra hundar!





Lilleman börjar bli trött efter två timmar ute i härliga solen...



Lika mysigt som det är att upptäcka världen tillsammans med en tvååring är det skönt att få gå i rask takt, så härligt! Lilleman sov och jag och hundarna kunde bara njuta av vacker natur, sol och att bara vara tillsammans. Vi gick för att möta upp husse som ville göra oss sällskap och som samtidgt kom med lunch till oss alla, lunch i skogen så gott!




Trötta hundar utslagna i mossan/gräset.





Vackrast av de vackraste - min prinsessa!


På väg hem igen!


Inga kommentarer: