söndag 21 augusti 2011

Söndagspromenad!

Vilken underbart härlig dag det varit idag! Solen har varit framme och det har varit riktigt varmt! Trodde allt det skulle vara lite kyligare i luften så jag hade alldeles för mycket kläder på mig… varmt och svettigt! Hundarna tyckte också att det var lite för varmt för en långpromenad men vi hade det så härligt så det blev en promenad på 4 timmar…















Flossy hon är en helt annan hund när man är i skogen eller på promenad över huvudtaget, hon är nyfiken, pigg och framåt. Hon tar sig genom vattenpölar, svalkar gärna tassarna i diken, tar sig fram genom högt gräs, hoppar över stock och sten – hon älskar verkligen att vara ute på äventyr! Hon har öronen rätt upp och framåt och vill hela tiden framåt, tycker att man är så tråkig om man står still… Hon går mycket bättre i koppel redan, tror det beror mycket på min trio för hon vill gärna gå bredvid dem. Ute i skogen söker hon mindre kontakt med sin förare när hon går i koppel så det får man jobba lite på, men säger man hennes namn eller visslar till så kommer hon fort till en.











När Flossy leker lös i vår hage så kan hon vara eller snarare låta tuff i leken. Hon låter verkligen som ett monster… men Jester och hon har superskoj och han leker inte med hundar som är tuffa så det låter helt klart värre än det är. Flossy gillar att jaga sina kompisar och när hon kommer fatt så ger hon ett litet tjuvnyp i rumpan, inte alltid uppskattat av kompisarna ;D När hon har sprungit av sig det värsta springet i benen så tycker hon om att brottas och munhuggas till Jesters stora glädje för så är det ingen annan här hemma som leker. Gilly däremot tycker att Flossy är lite läskig i leken när de har större ytor än här hemma. Flossy gör nämligen precis som Gilly gör jagar och ger ett tjuvnyp i rumpan. Men Gilly blir rädd för alla som kommer bakom henne i lek… även om det är Jester och Yougi och så låter ju Flossy också som ett monster så min älskade sessa blir lite rädd och håller sig undan. Flossy lyssnar snällt på henne och är inte på på något sätt, likaså om någon av mina andra säger till henne i leken så lyssnar hon bra. Hon har ett mycket bra hundspråk lilla fröken Flossy!







Gilly blev så trött efter bus i hagen och långpromenad så vi satte oss i skuggan och vilade och Flossy gjorde som mina tre la sig ner i gräset och kopplade av. Hon tycker om gräs, likaså här hemma på tomten där ligger hon gärna i gräset och njuter, i hagen brukar hon rulla sig i gräset när hon blir lite extra glad. Varje gång hon lägger sig ner i gräset så piskar hon lite med svansen i luften, det ser för sött ut!






Jag hoppas Flossy snart får ett hem att kalla sitt det förtjänar verkligen den här goa tjejen!



Självklart var min trio med också, de är ju fortfarande bäst! Som lite extra skoj idag i skogen la jag ett korvspår var till trion, så skoj de tyckte att det var. Spåra och få godis kan det bli bättre!? Lite belöning måste man ju få när man tar hand om ny kompis här hemma!

Mina finaste!











Inga kommentarer: