lördag 13 augusti 2011

Mattes hundar!

Nu har jag avklarat första veckan på jobbet efter semestern. Det är alltid den värsta veckan tycker jag… men bara den har gått så är man inne i jobbet igen (känns som man aldrig haft semester då tyvärr) och har koll på allt som behövs ha koll på! Den första förvirringen är över!

Det märks på hundarna att jag varit borta och jobbat, husse har haft semester men det är inte samma sak tycker hundarna. Jester har legat vid dörren och pipit lite och när jag kommer hem så har han varit som klistrad vid mig resten av kvällen – min älskling. Yougi har börjat sova i sängen under täcket mellan husse och matte, helst med huvudet på huvudkudden – lilla raringen. Tänk så rädd han var för att få täcke eller filt över sig under sitt första år hos oss, nu ber han om täcke. Å Gilly som förstod att idag på morgonen skulle matte inte iväg hoppade upp i sängen 7.00 för att få klappar och gos, där rök den sovmorgonen för med tre hundar och Jonatan i sängen gick det inte att hitta en bra sovställning… Visst är de underbara när de alla på sitt sätt visar sin kärlek!


Vi har verkligen haft en underbar semester där hundarna nästan varit med hela tiden och överallt så jag förstår hundarna för jag känner likadant, jag vill ha dem vid min sida hela tiden! Jag älskar vekligen de stunder som vi alla, hela familjen är samlad och gör saker tillsammans!


Nu ska vi njuta av helgen och snart är det dags att packa bilen för att åka till landet och kräftskiva! Blir nog skogspromenader också för att leta efter skogens guld! På landet hos min pappa där trivs trion för pappa min har en skön soffa! Att pappa gnäller lite över att soffan är väldigt full när vi är där kan jag inte alls förstå =D


Sen en ny vecka som kanske bjuder på en liten överraskning, ser så ut… Det blir i alla fall kalas nästa vecka med tårta för då har vackraste Gilly bott hos oss i 1 år!

1 kommentar:

Margaretha sa...

Det är ändå rätt OK när allt börjar bli som vanligt igen efter sommaren. Fast egentligen har man inte tid att jobba...Fast vad göra åt det mer än att gilla läget! Ha det gott!