söndag 14 augusti 2011

Kräftskiva!

Igår var vi på kräftskiva hos min pappa! En helt underbar dag med god mat, fantastiskt väder och härliga människor. Trion var självklart med och hade en egen plats på mysiga filtar i tältet!



När vi hade ätit och lillhusse tröttnat på att sitta still tog han, jag och trion en sen kvällspromenad som blev lång, eller snarare tog lång tid, 1,5 timme… Vi såg "lampan" på himlen, hästar och Jonatan höll i Jester nästan hela promenaden. Min lilla kille gick nästan hela tiden, ända fram till bara några meter från huset då han kände hur trött han var och ville upp i famnen. Väl uppe i famnen somnade han nästan, trött efter att ha gått på upptäcktsfärd, sprungit, hoppat, kastat sten – ja allt sånt som hör till när man har promenadsällskap av en 2-åring, bättre sällskap kan man inte ha!




Vi sov kvar hos pappa min och på söndagen så njöt hundarna och jag av skogspromenader. På förmiddagen gick vi rätt ut i skogen och letade svamp...


Väntar tålmodigt medan matte plockar gula skatter!


Djungel! Hur många hundar ser du...?


Jodå alla tre var med! Det är inte alltid lätt att vara minst…


Yougi fick gå lös en stund och han letade spännande saker i gräset, kan det ha varit en mus…


Två killar som gillar att åka bil! Ska vi åka hem nu?


Skatten!


Vila efter svampletandet… Full soffa =D


 och på eftermiddagen tog vi en härlig långpromenad innan det var dags att åka hem igen!



Jesters tur att får vara lös!


Jag älskar verkligen att vara på landet!



Inga kommentarer: