lördag 27 augusti 2011

Flossy på Hertig Karls marknad!

Idag har Jonatan, pappa min och Flossy varit på marknad, Hertig Karls marknad. Flossy tog livet på marknad med ro, mest spännande var det att titta på alla andra hundar som var där. En och annan klapp fick hon av andra besökare och tillbaka gav hon en vänlig slick på handen.




En söt liten whippet som Flossy hälsade glatt på, annars tränar vi på att man ska kunna gå förbi andra hundar utan att hälsa. Flossy blir ju så glad när hon se andra hundar, svansen går hela tiden och studsar i kopplet. Annars tycker jag att Flossy går mycket bättre i kopplet nu än i början. Hon håller sig på en sida (förut sprang hon o zickzack framför en) om en och drar inte i kopplet, hon går gärna framför en med sträckt koppel men drar som sagt inte.


Det var en varm och härlig dag med mycket folk och ljud i form av trummor, jycklare mm. Flossy brydde sig inte så mycket om människorna annat än om hon fick en klapp, ljuden som var på marknaden brydde hon sig inte om förutom när de kom med trumma och trumpet, det var lite otäckt (vilket jag förstår för det lät högt) men hon stod lugnt kvar hos mig och tittade på.

Vi tog även en lunchpaus på en uteservering och Flossy la sig lugnt ner vid bordet när vi år mat.


Vi tog en promenad förbi en uppvisning av gamla räddningsfordon. Jonatan tyckte det var spännande att titta på brandbilar! Även här var det mycket folk och ljud av bilar och sirener men Flossy skuttade glatt med vid min sida.




Sen gick vi tillbaka till marknaden för att titta på riddarspel. Musik i högtalare, hästar som dundrade fram och mycket folk men fina Flossy var lugn hela tiden, lite tråkigt tyckte hon det var däremot att vara still till en början men till slut la hon sig ner.





Hon är verkligen en klippa lilla Flossy! Hon har en grundtrygghet som är mycket bra och tillsammans med en ägare som hon känner sig helt trygg med tror jag inte det finns något som skrämmer henne. Hon skulle med all säkerhet trivas bra som ensamhund då hon inte brydde sig om att vi gick utan mina andra, det är sin människa hon tar kontakt med och söker trygghet hos. Sen skulle hon trivas med en hundkompis i sin nya familj då hon älskar att leka, hon skulle vara lycklig vilket som.


För min trio långnosar som inte fick följa med väntar nu en lång kvällspromenad tillsammans med matte och lilla Flossy får stanna hemma med jourhusse!

Inga kommentarer: