söndag 7 augusti 2011

Avslutar semestern med en händelserik helg!

Vilken underbar avslutning på min semester den här helgen har varit! En härlig grillkväll med god mat och vin tillsammans med goa vänner och deras hundar i fredags. Igår var vi på Tullgarns slott på NeverNeverLands årliga träff. En träff som var helt underbar, vädret var perfekt och massor av familjer och deras underbara hundar kom för att göra dagen perfekt! Tack vare en helt fantastisk domare blev dagen så där extra speciell då NeverNeverLand kunde anordna en inofficiell utställning för dessa underbara irländska hundar! Blev lika tårögd som sist när det var utställning, tänk så underbart det är att se dessa älskade vackra hundar springa runt i ringen för att visa hur fina de är, de som en gång varit så oönskade. För vackra det var de verkligen allihopa!

Blev inte så mycket bilder då jag knappt hann med att ta några - men här kommer några vackra Greyhounds som lyckades fastna i kameran!


Konkurrensen var mycket hårdare den här gången då vi var fler anmälda än sist på Åkers kanal där jag också ställde ut. Varken Gilly eller Jester gick vidare den här gången.  Gilly är naturlig passgångare och vill inte trava fint vilket de ska göra, sen hoppa och studsa hon mer än sprang min busloppa. Gilly hade superkul och var superglad det är viktigast! Jester han fick mycket fint omdöme men det fanns många vackra Lurcherkillar i ringen Jag är så stolt över dem oavsett placering, de är bäst! Det som är roligast med att ställa ut det är att få ett omdöme på sin hund och det fick jag, två mycket fina omdömen på mina fina långnosar! Yougi han slapp utställning den här gången också, han mår bättre av att bara titta på, min fina lilla kille!

Gillys omdöme

3,5 årig tik vacker färg och päls. Tilltalande helhet, vackert huvud. Elegant hals och överlinje. Bra vinklar runt om. God pälskondition. Något flata tassar. Mycket trevligt temperament. Svår att bedöma steg på. Dock är tiken naturlig passgångare. En fin tik; mycket god kondition. Korrekt bett. Korrekta öron. Vid tilltagen fart bra steg från sidan.
Jesters omdöme

3 årig hane, mycket fin färg och päls. Bra vinklar fram. Fint huvud med fina öron. Vackert uttryck. Fin över- och underlinje. Rör sig bra fram och tillbaka. Korrekt bett. Bra front. Bra svans som bärs högt. Fina knutna tassar. En kille som har det lilla extra. Rör sig mycket bra från sidan. Trevligt temperament. Väl visad.
 
Gilly tar igen sig i väntan på att komma in i ringen igen för att studsa runt...

Vackra gänget som väntar på Jester när det är hans tur att visa upp sig!


Bäst på hela dagen, tycker en stolt mamma, var Jonatan som var med i barn med hund klassen tillsammans med Jester. Jonatan tyckte det var så skoj och sprang skrattandes runt i ringen med Jester. Inte kunde han ställa upp Jester och ibland var det kanske mer Jester som visade Jonatan men vem bryr sig när man hör Jonatans bubblande, lyckliga skratt <3 Det var tre barn som ställde upp och Jonatan kom på 3:e plats, min duktiga älskling!

Våra fina prisrosetter som vi kom hem med!


 Dagen var så mysig med alla dessa hundar och deras familjer, det är så skoj att träffa fler irländare med sina familjer då alla våras hjärtan självklart slår lite extra för dessa hundar. Jag ser redan framemot nästa år!

Dagens inköp på Tullgarn blev 3 nya svarta läderkoppel, så snygga och välgjorda, både nitade och flätade. Så nu har jag tre likadana koppel till trion och alla är de lika långa, behövde ju egentligen bara ett nytt då ena kopplet gått sönder men det är så snyggt och skönt när de är likadana och har samma längd tycker jag… Hittade även läderhalsband som jag vill ha… blir att lägga undan en slant så ska jag allt införskaffa läderhalsband till trion också, ett lila till Gilly, ett blått till Yougi och ett grönt till Jester med ett supersnyggt vinthundshuvud tryckt på! Köpte även hem lite ”gottis” till hundarna, varsin lufttorkad oxstrupe, det låter väl mums!? Kika gärna in på allttillhund.se, de har mycket fina och mumsiga saker till hund!


Idag vaknade vi upp till regn vilket känns riktigt skönt, då kan man med gott samvete ta en lugn hemmadag för imorgon väntar jobbet igen… Mina hundar vet att det regnar ute och har inte klivit upp ur sängen än. Regn i kombination med att de är trötta efter den här händelserika helgen gör nog att det dröjer ett tag till innan de kliver upp ur sängen…


Inga kommentarer: