tisdag 26 juli 2011

Västerås och Lövudden!

Nu är vi i Västerås men börjar planera för hemfärd ikväll, vi börjar längta hem! Dagarna har mest gått åt här i Västerås till Lövudden (där det varit en stor vinthundsutställning) där jag och trion har jobbat i NeverNeverLands monter. Oj så många vackra hundar jag sett under de två dagarna jag var på Lövudden, mina favoriter (förutom de irländska skönheterna) är Borzoi och Greyhound - så vackra hundar, iof är alla vinthundar vackra med dessa två har något speciellt i mina ögon!

Eva och jag i NNL tältet!


Så roligt att träffa fler irländare med sina hussar och mattar! Extra roligt var det att träffa Sally/Roxy, mina fd jouris som bodde hos oss hela förra sommaren <3


Mina hundar tog livet som monterhund med ro.


Jester höll koll under monterbordet - en bra plats att vila på och samtidigt hålla koll.


Ibland löste Gilly av honom...


rätt skoj för rätt var det var så dök det upp en kompis att nosa på.


Två busiga lurcher killar - Zidde och Gordon!


Zidde en av mina favoriter - så vacker <3


Som belöning för ett mycket bra dagsjobb för hundarna så har de fått springa och leka av sig i hockeyrinken - full fart! Hundarna sprang mycket i Leksand också då vi hittade en stor inhägnad basebollplan, säkert inget man fick släppa hundar på men vem kan mostå en sån stor gräsplan med staket runt hela...


Annars har trion långnosar mest sovit bort tiden här i Västerås, det har verkligen varit en semester med mycket intryck för hundarna! Så att komma hit tyckte det var skönt för här känner de igen sig och de vet precis var sängen och soffan finns. När vi kom hit så blev Gilly så glad så hon rejsade upp och runt i soffan och så vidare in i sovrummet och ett par varv i sängen, tillbaka till soffan för ett par varv för att sen slänga sig ner på en hög med kuddar i soffan - glädje!


Snart hemfärd!

Inga kommentarer: