söndag 3 juli 2011

Semester och långpromenad - äntligen!

Äntligen har vi semester! Vi startar semestern med sjukdom här hemma som vanligt.... lillhusse har blivit sjuk igen troligtvis samma förkylning som han och jag har och som inte vill släppa, nu har han ögoninfektion och feber. Jag känner mig i alla fall piggare i kroppen äntligen, jag kraxar bara lite hest fortfarande.

Det har varit otroligt varmt, så varmt så hundarna verkligen inte velat gå ut, Gilly lägger sig till ooch med ner på promenaderna och vill inte gå. Men idag var det en lite svalare en perfekt dag för en långpromenad! Så äntligen kom jag och trion ut på våran efterlängtade långpromenad, i tre timmar var vi ute och gick!

Underbara sommar!

 
 

Mina fina promenadkompisar!


Mina spårhundar Gilly och Yougi, kan det ha varit en hare eller ett rådjur..?


Vad jag och hundarna njöt av att vara ute i skog och på äng och strosa tillsammans - då är verkligen livet som bäst! Det har varit tråkiga dagar med sjuk matte och lillhusse och så denna värme då det inte gått att gå några längre promenader. Jag vill inte klaga på värmen för den är underbar men den här tryckande hettan som har varit har inte varit skönt. Efter en härlig promenad så styrde vi stegen mot hagen för spring och lek!

Godissök, det första Yougi frågar efter när vi går in i hagen.


Gilly ligger ner och ålar sig fram och letar godis!


Är hon helt slut efter en lång promenad eller...


är det en bluff för att lura grabbarna...?


Nu tar jag dig!



Mina bästa tre!


Inga kommentarer: