tisdag 26 juli 2011

Orsa!

Så kom vi till Orsa på torsdag kväll, även det en vacker stad i Dalarna! Husse och jag har varit där tidigare men för Jonatan och trion långnosar var det premiär. Vi bodde i Grönklitt en otroligt mysig stugby men mysiga och fina stugor och nära till Orsa Björnpark som var vårt mål med besöket i Orsa. I vår söta stuga i Grönklitt sov vi två nätter innan vi for vidare på lördagen.


Trött trio efter två dagar i Säter med massor av hundar och promenader!


 Början på natten så delade jag sängen med två långnosar...


Framemot morgontimmarna var de tre... var jag fick plats det vet i tusan men jag sov i sängen jag med. Gilly i famnen, Jester i knävecket och Yougi som fotvärmare - mys! Tur lillhusse och husse sov i en annan säng tillsammans...


Så äntligen - Orsa Björnpark! Jag älskar verkligen den här björnparken där man kan få se varg, järv, isbjörn, kamtjakabjörn, brunbjörn, tiger, leopard, varg mm. Otroligt vacker utsikt har man från parken och djuren har verkligen vackra hägn med skog och sjöar i - jag njuter varje gång när jag ser hur bra djuren har det här. Trion långnosar fick förstås inte följa med utan fick stanna i stugan och sova...


Man kan inte klappa de levande djuren med det fanns annat man kunde klappa på...


Så vackert, tyvärr regnigt  och disigt!


En del av ett av björnhägnen. 


Hemma från Björnparken igen tog hundarna och jag en regning promenad i skogarna i Grönklitt. Det är så skönt och roligt att gå på nya stigar/vägar och upptäcka nya skogar!


Hundarna tyckte att vädret var hemskt så promenaden blev inte så lång då jag glömt regntäckena till trion hemma...


Hemma i stugan igen var vi alla trötta efter ett par intensiva men otroligt roliga dagar Dalarna!

Kvällsmys!


Utslagen hjälte!


Soffmys!


Morgonen därpå, lördagmorgon, var det dags att packa bilen igen och åka vidare mot Mora där vi gjorde ett besök på Tomteland innan vi åkte vidare mot Leksand. Det var sorgligt att säga hejdå till Orsa och Grönklitt då vi alla ville stanna ett tag till i den här lugna och vackra miljön. Vi har redan nu bestämt att återvända nästa sommar till Grönklitt då ska vi stanna längre så vi hinner upptäcka alla spännande stigar mm. Mot Mora...

Inga kommentarer: