lördag 2 juli 2011

Nattgäst!

Inatt har vi haft fint besök av finaste Storöra Sinc! Han och systeryster var här hela eftermiddagen igår och sen fick Sinc vara kvar när syster åkte för att jobba natt. Kan säga att det har varit lite mer fart än vanligt här hemma. Roligaste var helt klart imorse när Sinc hoppade upp i sängen där min trio låg eftersom husse gått upp och lämnat plats i sängen. Sinc pussade och gjorde allt för att få igång mina tre, kan säga att ingen av mina morgontrötta långnosar ens lyfte på huvuden...


Vem vill leka med mig?


Hundarna fick lite isaktiveringsgodis för att få lite annat att tänka på än att busa och för att svalka av  sig efter promenad och lek.


När min syster gick blev Sinc lite orolig, han är så tight med min syster <3 Jag hade förberett lite mer aktiveringsgodis så han skulle tänka på något annat. Konger med fryst leverpastej - mums! Det funkade bra för Sinc fick något annat att tänka på och valde snabbt ut mig som den han var tvungen att ha koll på när leverpastejen var slut.


Det är så roligt varje gång vi har Sinc här för han har utvecklas för varje gång! Är så stolt över min syster som lagt ner så mycket tid på den här lite vilsna killen som idag börjar bli en riktigt trygg vuxen hund. Han är fortfarande osäker med barn och kan skälla och morra på främmande barn (främmande människor) men Jonatan bryr han sig inte om längre, han går gärna inte fram och kan ta en liten omväg runt Jonatan för att slippa vara för nära men han är helt lugn och jag känner mig inte orolig. Det är nyttigt för Jonatan också att lära sig att man inte kan klappa och krama alla hundar.


Som alltid när Sinc har varit här så förstår jag helt och fullt varför jag valt vinthund och något annat blir det nog aldrig här hemma! Fast det är riktigt roligt att få "låna" en hund som gör som man säger och inte tittar på en som att man är dum när man säger sitt, ligg och som gör det man säger med glädje på första försöket utan godis ;D

Inga kommentarer: