lördag 30 juli 2011

Kvällsdopp och inkallning!

Nu ikväll så fick vi ett ryck och packade in oss i bilen för att åka och ta ett kvällsbad. Vädret var inte det bästa ute men mot kusten såg himlen lite ljusare ut. När vi kom fram till stranden så hade vi blå himmel och sol klockan 19.00 på kvällen! Det var så skönt i vattnet!


När vi kom var det ett par till på stranden men de började packa ihop så vi blev alldeles ensamma. Då kunde jag inte låta bli att låta hundarna få springa lite i sanden... och passa på att träna inkallning, hade korv och visselpipa med mig.

Först fick Gilly springa av sig i sanden - oj så skoj hon tyckte det var. Inkallning fungerade kanon och hon kom som ett skott varje gång jag visslade. Duktig tjej!

Full fart mot korven (inte de bästa bilderna då jag hade både visselpipa och korv att hålla reda på)!


Skönt att svalka sig i vattnet när man busat för fullt!


Sen fick Yougi springa, oj vad han busade i sanden. Han gjorde piruetter och rejs, så söt! Även han är super på inkallning och kommer när man visslar. Nu hade jag korv som belöning och både Gilly opch Yougi gör det mesta för korv...

BusYougi!


Vatten är sådär... kanske att man kan doppa en tass.


Sen fick Jester rejsa loss i sanden. Han är den som är sämst på att komma på inkallning... han kommer när han får lust... Blir att träna mer med honom så han lyssnar och blir mer uppmärksam på mig.

Så härligt att få springa!


Lite vatten går an...


Yougi han börjar bli så duktig så även han kan gå lös på vissa ställen som är någorlunda viltfria. Han lyssnar otroligt bra men skulle det dyka upp en hare så skulle han dra så jag håller mig till "säkra" områden. Han fick gå lös den skogsstig som gick från stranden till bilen och han lyssnar på minsta harkling - lilla Yougi tänk så långt han kommit!

Fina trion! Så roligt att träna med dem, alla har de verkligen sina personligheter men just det gör träning så skoj tillsammans med dem!

3 kommentarer:

josefin sa...

Vart badar ni???

Camilla sa...

Byggninge - ligger utåt Stendörren.

Josefin sa...

Du får visa mig det stället!! Det ser fint ut!