lördag 30 juli 2011

Kladdig värme och nya saker!

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om vädret sen vi kom hem... Det är mest mulet med mörka moln men det kommer inget regn. Det skulle nog behöva både åska och regna för den här hemska varma, fuktiga, kvava luften är jobbig! Känns som man vill åka och bada men man vågar inte för alla regntunga moln runtomkring...

Hundarna, framförallt Gilly men även Yougi tycker värmen är jobbig så det blir inga långa promenader just nu. Vi har varit till hagen för lite bus men hundarna orkar knappt springa ens sent på kvällarna. Tror allt att det inte bara är värmen utan hundarna sover nog ikapp efter vår semesterresa. Sötaste lilla Yougi han lämnar knappt sovrummet och sin hörna - där sover han hela dagarna, så lycklig över att vara hemma!

Just nu ligger trion helt utslagna... Yougi i sovrummet på övervåningen, Gilly på bädden bredvid datorn och Jester i soffan hos husse. Tror nog det får bli en lat dag det här också... Nästan så man börjar längta till hösten och låååånga höstpromenader, men bara nästan!

Har föresten inhandlat nya kyldukar till hundarna - de är helt underbara att ha när hundarna är varma som efter bus/bilresa mm. Det är som en handduk som suger åt sig vatten och som håller vätskan kvar i handduken. Sen är det bara att lägga duken över hunden så kyls den ner - så praktiskt!

Jag har även beställt rådjurklövar - äntligen (jag har haft svårt att få tag på det) och blod. Förhoppningsvis kommer det nästa vecka så hundarna och jag kan börja spåra. Det är så skoj att lägga viltspår men nu var det längesen...

Det var några av mina saker på önskelistan till hundarna som jag kan bocka av, men det finns fler saker...
Jag skulle vilja ha;
Klövjeväskor till Gilly och Yougi (Jester är nog ingen ide...)
Nya Jecka selar med konstläder - måste ju ha finselar också!
En hopfällbar hage från Hansesgården där trion får plats tillsammans
Hundgrindar till bilen
Ofodrade regntäcken till trion (har 1 här hemma så 2 nya behövs)

Måste köpa;
Nytt koppel då ena läderkopplet har gått sönder...
Ny lina till spår

Har även hittat en ny favoritsida på nätet Bamses bollar - livsfarlig! Där finns det mycket fint man vill ha, suck!


Inte är det billigt att ha hund och inte en trio hundar =D

1 kommentar:

josefin sa...

Haha ja visst finns det mkt smått och gott där på bamses bollar :) Hittat ett superfint halsbandtill Alva där men än så länge "fönster"shoppar jag bara där! :)