lördag 25 juni 2011

Matvägran...

Igår när jag var till Djuraffären så köpte jag några korvar med VOM og hundemats färskfoder (nr:33). Min betällning på Nordic kommer på torsdag och det är knappt att maten jag har hemma räcker hela veckan så jag tänkte att jag kunde ge lite VOM og hundemat för att fylla ut lite och för att hundarna skulle få smaka på något nytt. Samtidigt var jag nyfiken på den här maten också och djuraffären här i stan har precis börjat sälja den, jag har hört att många är mycket nöjda med det färskfodret.

Jag blandade lite av Nordic och VOM og hundemat till Jester och Yougi i deras fruskotskålar. Jag blev mycket förvånad när maten inte åts upp här hemma... Har nog aldrig varit med om att Yougi inte äter upp sin mat, vet att jag aldrig sett honom spotta ut mat som inte är grönsaker förut! Yougi är annars den hunden som brukar få äta provpåsar som man bruka få gratis av torrfoder utblandat i färskfodret mm , han har en stålmage och klarar det mesta och tycker verkligen att allt är gott, men inte VOM og hundemat. Jester rörde inte ens sin mat...


Nu kan man aldrig dömma ut ett foder efter ett enda försök! Men efter all tid jag lagt ner på att hitta ett foder som trion äter (Gilly och Jester) och mår bra av så är jag inte så sugen på att fortsätta kämpa med ett foder som de ändå inte ska äta och som de uppenbarligen inte tyckte om.

Gilly fick sin vanliga mat i morse, kanske ska hon få pröva lite VOM og hundemat ikväll... Vem vet hon kanske äter det som annars är kräsen med maten...

Inga kommentarer: