söndag 26 juni 2011

Fina Greyhoundtöser!

Dessa två fröknar får mitt hjärta att slå lite extra just nu...

Finaste Ziggy som nu stått länge och väntat i kennlarna på Irland. En lugn tjej som samtidigt har glimten i ögat och som gärna vill ha koll på allt. Hon är mysig och go och tycker mycket om närhet. Fungerar bra tillsammans med småhundar och andra hundar. En supertrevlig tjej som bara väntar på sin familj. Hon har så otroligt vackert ansikte och nu när vinterpälsen kommit av kan jag tänka mig att hon är än vackrare! Så är hon halvsyskon till min Gilly <3

Ziggy - läs mer om henne här!


Å så finaste lilla Ruby en svart skönhet (svarta är verkligen mina favoriter) som nu finns i Sverige i ett hem där hon tyvärr inte kan stanna. Även hon fungerar bra tillsammans med andra hundar och hon älskar verkligen att få mysa.


Så här skriver hennes nuvarande matte om henne:

Bella är en mjuk, lugn och försiktigt hund som älskar närhet. Hon är ännu inte bekväm fullt ut att ligga i soffan, men gärna sängen om hon får. Hon älskar att blir klappad och hon blir så avslappnad så att jag tror om man klappar henne tillräckligt länge kommer hon att somna. Hon hälsar gärna på alla människor, stora som små med viftande svans. Bella är väldigt lugn inomhus, äter bra, sover bra, klippa klor går bra och godis då och då är alltid uppskattat.


När det är dags för promenad är hon väldigt ivirg, svansen går i ett och hon pussar i ansiktet hela tiden när man tar på sig skorna. Väl ute har hon mycket fart så det gäller att hänga med, drar då och då i kopplet. Men inget man inte kan träna bort med tiden. Bella har stor jaktlust och det innebär att hon endast kan vara lös inom inhägnat område. Beroende på vart man bor kan ev. detta också tränas, men hon behöver mycket kontaktövningar ute. Alltid när vi är ute stannar människor och berömmer och hur fin och vacker Bella är. Bella går jättebra ihop med andra hundar oavsett ras eller storlek. Däremot funkar det inte med katt. Hon anpassar sig bra till nya miljöer och förtjänar endast det bästa.


Vill du veta mer om Ruby som nu kallas Bella i sitt hem kontakta mig på camilla@neverneverland.se eller katarina@neverneverland.se.

Å vad jag hoppas att dessa två skönheter snart får sina alldeles egna hem!





Inga kommentarer: