fredag 10 juni 2011

Dan före utställning...

Imorgon bär det av till Stockholm/Åkers kanal för inofficiell utställning där NeverNeverLand har en egen klass. Det ska bli såååå spännande och så roligt att träffa nya och "gamla" vänner!


Dagen har varit varm så det blev en kort sväng till hagen med bil för lite spring och sen hem för kloklippning, tandskrapning, tandborstning, tvätt av smutsiga tassar och ben med gräsfläckar. Det var inte så länge sen jag bada dem så jag tog bara tassar och ben för att få bort smuts och drog sen över resten av kroppen med en fuktig handduk.


Har även inhandlat smala halsband och smala koppel som de kan ha i ringen, kändes konstigt att titta efter smala halsband... Det blev inga utställningskoppel då jag misstänker att Gilly kan backa ur dem om hon tröttnar, min lilla busloppa. Så det blev ett rött halsband med koppel till Gilly och ett svart halsband med koppel till Jester. Det får duga, det är ju mest en kul grej tillsammans med hundarna och för att visa upp oss lite och göra reklam för NeverNeverLand och våra underbara hundar.


Yougi han ska också med och har också gjorts fin för morgondagen men han slipper springa runt i någon ring, han kommer nog tycka att det är nog så jobbigt att bara vara med. Nyttigt med jobbigt för min lilla lillprins.


Kanske dags att packa väskan för imorgon nu, nya halsbanden och kopplena, vattenflaskor och skålar, hundbur för vila, vaccinationskort, mat och fika till oss tvåbenta... hoppas jag kommer ihåg allt nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken tur att vi har för långt att åka till utställningen :-) Tia hade ju utklassat allihop.... Skämt åsido. Lycka till på utställningen och ha det så himla trevligt. Jag är faktiskt riktigt avundsjuk för att jag inte kan vara med.

Kajsa, Bruno & Tia