tisdag 17 maj 2011

Lyckorus

Jag lever fortfarande i ett lyckorus efter i söndags! Så många fantastiska hundar och goa människor, 9068 kronor fick vi in under dagen och allt kommer gå ner till Irland - helt otroligt! Tänk vilket varmt och stort hjärta bästaste familjen Sundberg har som anordnade den här underbara dagen för hundarna på Irland.

Mina hundar var helt fantastiska de också. Yougi som kan tycka att det är lite jobbigt med mycket folk var så modig och hälsade på nästan alla som ville hälsa på honom, det var vissa män han höll sig undan från. Ibland behövde Yougi vila en stund i bilen tillsammans med Jester men annars var de med hela dagen mitt bland allt folk och alla hundar. Yougi hittade ju även en fröken Tira som han kärade ner sig i - så söt när han struttade efter henne och följde varje steg hon tog - måste säga att Yougi har bra smak då Tira är otroligt vacker och trevlig greyhound tös.


Jester var som vanligt sitt coola jag och tog allt med ro. Det märks däremot att Jester blivit äldre och passerat den där unghundsbus tiden då han blev lite sur på de hundar som försökte leka med honom i koppel... Jester börjar bli gubbe tror jag allt! Han är inte dum på något sätt men säger bestämt ifrån när någon sätter tassen på honom för att leka. Jester han är helt fantastisk på att bara vara helt lugn i alla olika miljöer och han hälsade glatt på alla som ville hälsa på honom, om nu inte Gilly trängde sig imellan...

Gilly min busloppa visade en helt annan sida på loppmarknaden än ett busfrö- hon var lugnet själv! Hon charmade alla med sitt otroligt vänliga sätt, hon satte sig mer än gärna i knäet på alla som ville mysa en stund, på både stora och små... Fick många fina kommentarer om att hon är i så fin kondition, så roligt att höra när man slitit för att få henne att gå upp i vikt mm. Det som värmde allra mest var Deirdres kommentarer om Gilly, Deirdre är grundare av rescuet Paws på Irland och är idag 78 år och lever fortfarande för de utsatta hundarna. Gilly och även Jester har varit under hennes vård och utan henne hade de troligtvis inte funnits i livet, iaf inte haft ett så bra liv som de har nu. Deirdre berömde Gilly flera gånger och sa att hon var så otroligt vacker och i så fin kondition med muskler, päls mm - stolt matte!

Det är verkligen en helt underbar känsla att få visa Deirdre och även Sarah som jobbar på Paws i kennlarna, som båda var på besök, hur fantastiskt våra NNL hundar har det i Sverige.


Selarna som Gilly och Yougi hade på sig, Jester ville inte, fick mycket beröm och väckte stort intresse. Så roligt att få visa upp bra selar som verkligen sitter BRA och som PASSAR vinthund men även andra raser förstås. Nu kan ju inte jag ta åt mig berömmet utan det ska egentligen gå till Jessica Persson som sytt selarna. Tror allt jag får be Jessica om några visitkort då de jag hade gick åt fort... Roligt att kunna delge andra bra tips som hundarna mår bra av och som ger nöjda mattar och hussar!

En helt fantastisk dag med fantastiska hundar och fantastiska människor som jag kommer leva på länge!

Inga kommentarer: