torsdag 7 april 2011

Veterinären och bus i kvällsblåsten

Idag så var jag äntligen på jobbet igen! Hundarna var själva hemma idag men det var en kort dag då jag började sent och husse slutade tidigt. När husse kom hem så tog han promenad med lillhusse och hundarna och sen packade de in sig i bilen redo när jag kom cyklandes hem från jobbet. Sen for vi iväg allihopa till veterinären för vaccination.

Det är så härligt när trion helt lugnt och coolt trippar in på kliniken och charmar alla! Yougi tyckte det var lite jobbigt men var mycket nyfiken på alla människor, Gilly hon var mest nyfiken på den där rösten bakom disken och hoppade helt enkelt upp för att kika på människan. De är för härliga! Nu är de alla tre vaccinerade, skönt. Jag avmaskade dem förra veckan också så nu känns hundarna färdiga för våren på något sätt.

Jag passade på att väga alla när vi ändå var på kliniken. Jester han väger som vanligt 22,5 kg, han ligger alltid någonstans runt 22 kg. När han kom till oss så vägde han strax över 20 kg och var lite tunn, 22-22,5 kg är en perfekt vikt på honom. Yougi låg helt underbart på 19 kg! När Yougi kom till Sverige så vägde han strax under 19 kg så nu är han fin i hullet min kille, han kunde gå ner till 18,5 men absolut inte mer! Kan avslöja att innan jul vägde Yougi över 21 kg... 2 kg gör mycket på en liten vinthund.

Gilly var den stora sensationen! När Gilly kom till oss i augusti så vägde hon 23 kg och hon har varit svår att få upp i vikt. Jag har inte fått upp henne mer än till 26 kg tidigare men oftast har hon bara legat strax över 25 kg. Idag väger hon 28 kg! Hon är verkligen superfin i kroppen nu!

Som belöning efter veterinärbesöket som inte var det roligaste trots klappar och gos från alla möjliga på kliniken så åkte vi till hagen för att springa och busa. En helt underbar avslutning då solen låg på i hagen och vi var alldeles ensamma. Massor av spring och massor av bus blev det trots blåsten ute!

1 kommentar:

Margaretha sa...

Du är nöjd med din dag förstår jag. Så skönt när allt fungerar som det ska med allt. Vi väntar på en hage här nu. Det verkar som att det är på gång. Ha det fortsatt gott!