onsdag 6 april 2011

Klovård, lekpark och katt

Idag har både hundarna och jag vilat, Gilly med sin tass och jag har samlat kraft för jobb imorgon. Så idag har vi tagit en extra lång sovmorgon, sen en kort promenad och frukost. Efter frukosten som nog snarare var lunch så plockade jag undan en del här hemma och hundarna återgick till att sova.

Fick väcka hundarna när jag tyckte det var dags för kloklippning innan vi skulle traska iväg för att hämta lillhusse på förskolan. Jester han har alltid varit mycket duktig vid kloklippning, inga problem alls. Yougi han har hatat kloklippning och man har behövt vara två för att kunna klippa klorna på honom. Han har försökt ta sig loss, som en hal ål och skrikit så man tror att man har klippt bort varenda klo på honom. Men med envishet, lugn och mycket beröm och godis kan jag klippa alla klorna på honom nu, han ligger stilla och skriker bara till om jag skulle komma för nära pulpan - han är så duktig! Busloppan Gilly vill mest äta upp kloklipparen och gör sin tappra försök att döda den, men än har hon inte lyckats. Det går framåt med henne också, nu ligger hon oftast still och jag kan klippa klorna på henne själv, men hon är en dramaqueen så visst skriker hon ibland.

När vi hämtat lillhusse så var det ingen som ville gå in för solen sken så härligt ute. Lillhusse, jag och Gilly gick till lekparken medan Jester och Yougi låg på altanen i solen bakom grind och solade. Vi har så nära till lekparken så jag ser vår altan hela tiden - perfekt!

I lekparken hade Gilly fullt upp då även grannens katt gjorde sina småmattar sällskap för att leka. Gilly var på helspänn hela tiden men så lugn och duktig - fina busloppan! Men varenda gång katten gjorde ett race så var Gilly beredd kan jag lova!

Nu väntar kvällsmat och soffmys!

Inga kommentarer: