fredag 11 mars 2011

Nackdelen med att våren är på väg...

Så hinner våren inte ens börja innan jag börjar gnälla...

Mina tre vildar har olika hårlager, Gilly och Yougi har nog mest lika men Gilly är mer välpälsad än Yougi. Jester han har mycket päls, speciellt efter en kall vinter. Så nu åker borsten fram varje dag för här har min trio börjat fälla vinterpälsen och Jesters hår är överallt... Gilly och Yougi fäller mer sparsamt.



Färdig borstat men pälsen ramlar av bara man stryker över pälsen...


Sen skulle jag kanske inte ha hurrat över att vi jobbat en hel vecka innan hela veckan gått... för idag är lillhusse sjuk i feber igen. Jaja det blev helg en dag tidigare för oss men jag hade sett framemot en helg där vi alla är friska och kan göra roliga saker tillsammans... Nu blir det till att mysa istället, iaf idag!

Liten matrapport också! Yougi behöver jag inte ens nämna för han äter alltid bra, för bra! Jester har haft en tid av matvägran eller snarare han äter men bara lite. Han håller ändå vikten bra så det är ingen fara med honom. Gilly hon har också matvägrat ett tag, ett par kulor om dagen har gått ner. Hon åt dåligt innan vi prövade med färskfoder men då slutade hon äta helt. Jag gick då tillbaka till fodret vi hade innan och hon forsatte att peta i maten. Nu har jag även blandat i Standart extra i hennes mat men hon rörde knappt maten. Men nu i mitten på veckan så återvände matlusten eller så var hon riktigt hungrig och nu äter hon enbart Standart extra. Vi får se hur fortsättningen följer...

1 kommentar:

Lena sa...

Det var rejält han fäller lille Jester. Så skönt att Gilly äter bättre nu! Det är så härligt att titta på dina fina bilder och ja, det är underbart att det är ljusare nu.