lördag 5 mars 2011

Inte som planerat... vårstädning och bärnsten.

Dagen blev inte som planerat idag... jag skulle egentligen varit på väg ner till Jönköping för årsmöte med NeverNeverLand men jag kände mig alldeles för trött och sliten efter en veckas feber, hosta och snuva. Så det blev till att vara hemma och se till att bli starkare så man orkar gå och jobba på måndag. Idag känner jag mig riktigt mycket piggare, kan kanske bero på en lång sovmorgon!

Istället för årsmöte så tar jag tag i vårstädning här hemma. Alla hundfiltar ska tvättas (det är ett par stycken...) och sen ska huset skuras också, roligare kan man ha det men välbehövligt! Framemot kvällen efter en eftermiddagspromenad så tänkte jag allt slänga in hundarna i duschen också... så de blir vårfina nu när blask och lera närmar sig.

Imorgon kommer Storöra Sinc och min syster så då blir det en långpromenad! Har vi tur kommer de med på vår eftermiddagspromenad idag också, hoppas hoppas.

När jag städar så flyr hundarna ut i vårsolen - ser bra skönt ut!





Nu när det känns att våren börjar komma så har jag börjat kika runt på olika sätt att bli av de där otäcka småkrypen som tyvärr hör värmen till, fästingar. I år tänkte jag faktiskt testa bärnstenshalsband på min trio, vet inte om jag är helt övertygad på att det fungerar men man vet inte förens man provat! Är trött på att ge gifter som det man köper på apoteket är, scalibor och frontline. Jag har alltid gett frontline till våra hundar och scalibor är inte aktuellt för oss eftersom vi har en liten kille som gärna sover hos hundarna och hundarna hos honom och sen fick mammas mellanpudel krampanfall av det. Så nu ska det beställas bärnstenshalsband och testas! Jag beställer dem från evas hundhalsband. Snygga blir hundarna om inte annat =D


1 kommentar:

Anonym sa...

Har haft bärnstens halsband på mina. Ellie hade nån enstaka fästing förra året.. Men på Mozart funka de inte alls.. Malte hade en del fästingar men dem såg man på honom så han hade ingen som hade satt sig.. Tror att de är välidgt varierande. Men fästingar är så vidriga o gifterna med.. Vet inte hur jag kommer göra i år..
Kram Linnéa